Geb Svart 25.Juni.2020 Del på Facebook Svart 25.Juni.2020 Andrimner skrev 1 minutt siden: Takk! Geb: Gjennomgående mast, eller mast rett på dekk? Mast på dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Andrimner Svart 25.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2020 Supert, da høres det veldig sammenlignbart ut! Sitér dette innlegget Link to post
Geb Svart 25.Juni.2020 Del på Facebook Svart 25.Juni.2020 Andrimner skrev On 24.6.2020 at 0.16: jeg får inntrykk av at planen til havnesjefen er at jeg også skal stå med staget av så lenge jeg står på land). Dette er vel noe du bestemmer selv..? Anbefaler å sette på storseilfall eller bomløft som sikring når båten står på land i tilfelle kraftig vind de dagene båten er oppe. Sitér dette innlegget Link to post
Andrimner Svart 25.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2020 Jeg har aldri gjort dette før, så jeg kommer egentlig til å følge anbefalingene til havnesjefen - men jeg kommer selvsagt til å spille inn ønsker om mest mulig sikring, og vil gjøre det i den utstrekning havnesjefen mener det er ok (i praksis: slipper jeg ombord i båten når den står på land?). Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 25.Juni.2020 Del på Facebook Svart 25.Juni.2020 Andrimner skrev 2 minutter siden: praksis: slipper jeg ombord i båten når den står på land?). Selvfølgelig. Båten skal stå så stødig at vekten av et menneske ikke skal velte den. Ellers står den rett og slett for dårlig. Som sagt, havnesjefen kan helt sikkert dette. Ikke noe å bekymre seg om. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Eureka Svart 25.Juni.2020 Del på Facebook Svart 25.Juni.2020 .... hvorfor ikke sette på igjen akterstaget når den står på land ? har du ingen form for akterstagstrammer?- foruten strekkfisk? Sitér dette innlegget Link to post
Andrimner Svart 25.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2020 Jeg setter gjerne på igjen akterstaget, jeg! Eneste strammemulighet jeg vet om er mekanismen som fremgår av dette bildet, men den bør vel gi plenty? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 25.Juni.2020 Del på Facebook Svart 25.Juni.2020 Det jeg ikke skjønner er , hvorfor han ikke kan splitte åket. Det gjør de fleste andre. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lazyjack Svart 25.Juni.2020 Del på Facebook Svart 25.Juni.2020 Hulda skrev On 24.6.2020 at 17.24: De to riggtypene er overhode ikke sammenlignbare. Åja, ser nå at han har masthead rigg. Da er det ingen god ide å fjerne akterstaget uten å introdusere sikring. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.Juni.2020 Del på Facebook Svart 25.Juni.2020 Som skrevet, det ramlet en mast i Son. Men stort sett går det bra, om alt er i orden. Slakke forstaget er et godt tiltak. Men det er ikke alle som har justering, som f.eks. Hulda. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.