Roger jo Startet 23.Juni.2020 Del på Facebook Startet 23.Juni.2020 (redigert) VI kom sent i gang i år på grunn av Corona har "Carpal tunnel syndrom" tok stingene på fredag, får ikke må løfte snapsen med Høyrehanda enda, utrolig hvor .lett lært venstre handa er. Ikke lange turen fra Langesund til Bommen ved Risør. Men den ble 25% lenger Piloten kranglet den ville styrbord mot Danmark etter 10min, slik holdt den på. rart at vi ikke ble oppbrakt av kystvakten ved Jomfruland. Det ble mest å styre på gamlemåten. Noen saftige gamle Dønninger kom noen steder en fin tur i går. Bolten er like fin etter 15 år. En nydelig dag i dag . Redigert 23.Juni.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Allan E Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 Ha en fin sommer nå tror jeg det er finvær på gang i lang tid, hils rederinnen. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 23.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 (redigert) Hun hilser tilbake. Blir det Norge på dere i år også ? En Fin sommer til dere og. Hils Fruen. Redigert 23.Juni.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 24.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2020 En fin tur fra Bommen via Lyngør til Pollen Arendal. En kjenning som raste forbi i 8 / 9 knop. Hagefjorden. Sto nesten stille da han for forbi, men jeg lå i 7 knop Arendal Spirit ruver godt . Fant plass ytterst i polen. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 25.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2020 Lite båt i Pollen i går. Men ca. 80% belegg på restaurantene unntatt Blom der var det kø for å komme inn. Skal en ha godt bakverk er Jørgensen stedet, men åpnet ikke før 0830 fra mandag kl 0800 God plass Rusletur i Grimstad Rederinnen må stadig vente mange butikker er vekk og tomme lokaler. På polet var det stor omsetning. Fant et vannhull ved polet. I Grimstad kommer Turistkontoret til deg på sykkel. Morterud har skjønt det de åpner kl 0700 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MajorAndy Svart 25.Juni.2020 Del på Facebook Svart 25.Juni.2020 God tur i hjemegn. Tænker det bliver DK næste år igen...? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 26.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2020 (redigert) MajorAndy skrev for 21 timer siden: God tur i hjemegn. Tænker det bliver DK næste år igen...? Det blir det hvis helsa holder. Fikk ""hjemlengsel"" pratet med et Dansk par 3 båter lenger ut på piren de var fra Nappedam Lystbådehavn, så langt inne i Kaloe Vig har vi ikke hvert. De mente det var tryggere her. Turen til baker Morterud ble en nedtur de hadde herlige kaker og brød, men bare bløte rundstykker,. Damen var grei prøv Bergshaven bakeri og konditori men de åpner ikke før 8, Mens jeg venter gikk jeg bortom Ibsen som Grimstad og Skien krangler om. Statuen minner om den tiden de satte hode på en påle. Bort til Bergshaven bakeri der fikk jeg deilige rundstykker med sprø skorpe. Det var en del ledige plasser i havnen Redigert 26.Juni.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 6.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 En fin tur fra Lillesand til Mandal lite båt unntatt i Vrengen (Stokken) der var det mye båt alle tok det med ro. Traf på denne Pioneerering Spirit er verdens største fartøy etter bruttotonnasje. Hun ble designet for enheis installasjon og fjerning av store olje- og gassplattformer og installasjon av rekordvektige rørledninger Lengde: 382 m 124 meter bredt . Besetning: Accommodation for 571 Installert effekt: 8 x MAN diesel generator sets (each 11,200 kW) Verftsnummer: 3401 Hastighet: 14 knop (26 km/t; 16 mile/t) Nå var det slutt på godværet og ikke bare det, Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
ebonita Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Tack för bilder och kommentarer! Ingen riktig sommar utan Rogers rapporter..... Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 6.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 (redigert) En liten oppdatering fra Mandal. Det baller på seg............ Turen i år har ikke blitt som håpet båten er finere enn på mange år, nytt dekk i vinter mye jobb. Hadde regnet med en kose tur på kysten. Været var fint flatt vann, men piloten ville ikke samarbeide gikk Styrbord så fort jeg slo den på. greit å styrt på gamlemåtern, Fant feilen Arendal WD40 og trykkluft fikk bryteren i gang igjen, men hvor lenge, det ser ut som det har kommet vann inn rust. Finns det ikke slik bryter i Norge? 7211C&K 7211SYCQE I Tromsøysundet begynt hydraulikkpumpen nede var og tulle drar seg til BB hvis en ikke følger på med ST ror. Sendte noen mailer. Ser ikke ut som Hydrive er i landet lenger og de har NTP gjenger. Det nærmeste jeg fant var en Sleipner pumpe, men selvsagt 5mm feitere og to av løpa peker nedover og har BSP gjenger, Hydrive har 4 rett ut bak NPT. Så en trenger en Tess eller Hydroscand butikk. Stavanger så ut som var rette byen å komme seg til. Men vi somlet for mye så vi strandet i Mandal, ikke misforstå bra by med god service bryteren kunne skaffes men drøye tre uker er litt lenge å ligge, her får vi håpe. Sendte mail til Tess Mandal, dette ordner vi på strak arm i hveste fall dagen etter, betryggende lesning. Bestilte og betalte pumpen sendte kopi at at pengene var ute av min konto , men de måtte se pengene på sin konto, kunde forhold over 30 år telte ikke. De må ha somlet ser pakken er innlevert og der ligger den, skulle hvert her dagen etter. Satset på at målene et rett og at pumpen kommer, tømte systemet for olje og demonterte pumpen, fant ikke 120 MM hullsag i Mandal. Har et sett med roterende filer , men rettsliper`n ligger hjemme den elektriske drillen får duge. Dekket til med plast og satte i gang drillen i venstre og støvsuger slangen i høyre, frese på frihånd med keiva går sådær , hadde laget en papp tolk, men fant ut at denne potta var bedre som tolk. Hullet ble bra det 24mm tykk finer. Så nå er det bare å vente på pumpen. Redigert 6.Juli.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 8.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2020 (redigert) Pumpen kom i 18 tiden mandag Lurer hvor Sleipner skal ha Ø 121mm hull når pumpen bare er Ø 117,8 mm, mye jobb bortkastet. Var borte hos TESS i går og fikk bygd om til bake og begynte å montere, Fikk ikke trekket til mutteren bunnet på ansatsen. 2,4 mm høyere mutter på 6 kanten enn de nye.. Tilbake til Tess og fikk satt på skottgjennomføring her er det nok gjenger'. Nå gikk det montert de to drensslangen ute ferdig. de to med 90grader måtte monteres inne i skapet trangt som, det posestive var at jeg kunne ligge på ryggen og Riderennen hjalp til ovenifra. Fylt opp luftet og tett så langt. Må berømme KIM for topp service. Tror ikke det er meningen at vi skal komme Vest på, for på Søndag Ville ikke MultiCharger 2X15 A mer total død på begge. Den ble 11 år mulig det er bra`?? Trodde først det var T-stykke som fusket, da jeg kopler på/av laderen med den, men nei strøm i neste stikk. Defa har sluttet med den servicen å levere Defa med Ladix plugger. Så nå holder CETEK multi X5 3600 oss ”flytende ” 12V til 12,4 på to dager. Da er det bare å lete etter en erstatning med Ladix / Calidx kabler eller over til vanlig 220V stikk . På tide å komme seg herfra. Redigert 8.Juli.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
tilplan Svart 8.Juli.2020 Del på Facebook Svart 8.Juli.2020 Det enkleste er vel å installere et kupevarmeruttak for ny lader. https://www.okonomi-deler.no/utstyr-og-tilbehor/elektrisk-tilbehor/motorvarmer/tilbehor-calix/kontakt-kupevarmer-calix Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 8.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2020 Takker, ble tipset av Defa om Øko. Trenger da en Y og 1 m ledning til kupevarmeruttaket. Eller kjøpe Overgang Calix til Defa Har en pose med div Defa hjemme. Får leve med skjøteledning så lenge. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 12.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2020 (redigert) Mange har gått i dag 09.07 Kjekt å ha styringen i orden igjen på tide og komme seg litt videre Takk for fine dager i Mandal . Turen opp til Farsund gikk fint i motvinden. Lite trafikk to motorbåter suste forbi på fin avstand, 5 motorbåter møtte vi tre med mast og en seilbåt på slør, ble litt misunnelig her vi stamper oss fram litt sjøsprut blir det og jammen stoppet den ene vinduspusseren, nå syntes jeg det får være nok, denne båten trives ikke på Norskekysten Har jeg glemt å mate KJØLSVINET er det han som saboterer?? 0,7 m med bølger da vi rundet Lindenes er vel bra, skulle ta bilde men kamera var søkk vekk, navigerte oss til gamle havna i Farsund merkelig 100 m med kaier foran sparebanken ved Gåseholmen helt for oss selv, fant ut hvorfor ingen stikkontakt. PS. Fant kamera i rundstykkeposen fra bakeren i Mandal. Fikk et tips om å gå til andre siden der var det fullt på Gåseholmen sydvest, men ledige plasser på Gjestebrygga ved Verven kaia. Fint der. Farsund er et bra sted Gratis havneavgift og ferske rundstykker 6 dager i uka. Kommet en del båter i dag men enda ledig på Dampskipskaia og Gåseholmen nord og Vervenkaia Noen trenger mye plass Det var konsert her i går så ut som det var stinn brakke så vi skygget unna, ER dette reklame for Vinmonopolet. Redigert 12.Juli.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 14.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2020 (redigert) Værmeldingen spriket litt satset på .barentswatch.no/ som hadde 0,5 mesteparten av strekningen til Egersund og bedre etter Lista. Farvel til Farsund 2ms motvind og dovne dønninger lovet bra. Lista fyr langt inne. Flere som vil Vestover en neve motorbåter føyk forbi i begge retninger. Han forsøkte å seile, men etter å ha rykket to plasser akterover. ble det ned med seil og over til "Jerngenova`n " igjen. Etter Lista skulle det bli bedre, men det stemte ikke dønningene begynte og bli krappere og inn på BB side litt forfra, men nok til at det stedvis ble en slingretur. Plasser ledig i kl 1530 når vi ankom seilforenings gjestebrygge Hyggelige priser kr 200 for 40 fot med strøm og 4 rundstykker som må hentes på KIWI, det blir sen frokost da de åpner kl 10 00. Redigert 14.Juli.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
shipahoy Svart 14.Juli.2020 Del på Facebook Svart 14.Juli.2020 Roger jo skrev On 6.7.2020 at 17.06: Finns det ikke slik bryter i Norge? 7211C&K 7211SYCQE Du kan bestille her https://www.digikey.no/product-detail/no/c-k/7211SYCQE/CKN1493-ND/483872 Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 14.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2020 Takker, hadde håpet på å finne den hos en kjede i Norge, så jeg kunne hentet den i Stavanger / Bergen. Men ikke napp enda. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Chrisdude Svart 14.Juli.2020 Del på Facebook Svart 14.Juli.2020 Fant denne, bør være lik https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/elektronikk/electromechanics/strombrytere/vippebrytere/miniatyrbryter-2-polet-til-til-p36017 Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 14.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2020 Takker, ikke samme bryter i følge KJELL& I mitten styre med rattet, den ene veien kople inn autopilot, den andre veien styre med denne Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Chrisdude Svart 14.Juli.2020 Del på Facebook Svart 14.Juli.2020 Da er det denne tipper jeg https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/elektronikk/electromechanics/strombrytere/vippebrytere/miniatyrbryter-2-polet-til-fra-til-p36022 Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 14.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2020 (redigert) Takker, dessverre ikke den heller KJELL& har ikke 7211SYCQE Redigert 14.Juli.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 14.Juli.2020 Del på Facebook Svart 14.Juli.2020 Jeg har et par slike liggende i skuffen, 7301 C&K. Det er 3-polt vender, men en ekstra pol skader vel ikke. Riktignok er benene irret, men de virker. Men det hjelper neppe deg når de ligger her på bordet mitt på Skjetten ved Lillestrøm. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 14.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2020 (redigert) Takker Lars. Det må være et bra sted å starte (les bordet ditt ), men er / gjør 7301 C&K.og 7211SYCQE det samme? Mulig du finner svaret denne. Gresk for meg. https://no.mouser.com/datasheet/2/60/7000toggle-1841888.pdf Fra dårlig husk i mittstiling ingen forbindelse mellom pinnene. den ene veien forbindelse Rød den andre veien forbindelse Blå 12 ledninger Burde ha laget en tegning men det glemte jeg var lykkelig over at den funket. Ps. mulig den er for tykk ikke rare plassen, mins jeg. Redigert 14.Juli.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 14.Juli.2020 Del på Facebook Svart 14.Juli.2020 Da passer den ikke. Min har ikke midstilling. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
shipahoy Svart 15.Juli.2020 Del på Facebook Svart 15.Juli.2020 7211 var en litt spesiell bryter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.