SeaMaster175 Startet 8.Oktober.2005 Del på Facebook Startet 8.Oktober.2005 (redigert) God kveld! Båten er pakket inn i presenning, med åpning i hver ende for å få lufting. Hva skal vi gjøre med luftingen av motoren i vinter for å unngå at det blir rust/irr i løpet i vinteren? Må vi ha hele motorkassa av? Eller holder det med å ta av bare topplokket? Hva pleier dere å gjøre? Her et litt dårlig bilde av motorkassen: Hilsen M/B Gamla Redigert 8.Oktober.2005 av M/B Gamla (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 8.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2005 CRC. Forhindrer all rust, irr og styggedom. Ikke kan det skade noe heller, såvidt jeg er klar over. Personlig sprøyter jeg på nesten en boks, tilsammen på innenborder og påhengsmotor til sammen.... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
SeaMaster175 Svart 8.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2005 CRC. Forhindrer all rust, irr og styggedom. Ikke kan det skade noe heller, såvidt jeg er klar over. Personlig sprøyter jeg på nesten en boks, tilsammen på innenborder og påhengsmotor til sammen.... Suzuki <{POST_SNAPBACK}> OK. Og da slipper vi å ha noe av motorkassen av? Sitér dette innlegget Link to post
arjosk Svart 8.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2005 Jeg sprutet masse slikt på min gamle FM nå, og lot motorkassen m lokk stå på slik at ikke alt skal fordampe og bli borte igjen... Mulig det er best å ta alt av, men da vil nok effekten av crc bli borte etter kortere tid? Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 8.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2005 (redigert) Jeg ville som de andre sier sprayet inn motoren med CRC e.l. og i tillegg fjernet motorkassa. Da kan du være stolt av at du har gjort "alt" for at motoren skal være minst like fin etter vinterens og tidens tæring. Redigert 8.Oktober.2005 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 8.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2005 Men har det noe føre seg å ta på crc når motoren skal brukes gjennom vinteren, eller vil det bare fordampe ved første tur. Vil gjerne at motoren skal vere ny så lenge som mulig! Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 8.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2005 Da gjør vi et nok slik. I manualen til motoren står det at den skal smøres inn med diesel, men det har vel samme effekt som CRC. M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
Roy_Hasla_26 Svart 8.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2005 Haugevis med CRC 5 56 gjør susen. Sprøyter en hel boks på Vetusen. Hadde 65 HK Evinrude i 15 år, og gjorde det samme med denne. Så ut som ny og aldri noe som satt fast eller irret og rustet. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2005 Men har det noe føre seg å ta på crc når motoren skal brukes gjennom vinteren, eller vil det bare fordampe ved første tur. Vil gjerne at motoren skal vere ny så lenge som mulig! <{POST_SNAPBACK}> CRC 556 virker å være ganske flyktig. Før i tiden kjøpte vi den på fem liters dunker på et verksted jeg jobbet. Det var også noe som het CRC 666 for marint bruk. Importør var/er Panvulk AS. Skal du bruke motoren om vinteren, vil CRC'en dampe vekk fra varme flater, ellers vil den vel bli liggende en stund. Selv har jeg kjøpt en sprayboks med lagringsolje fra Biltema. Sprayet litt rundt på motorfester etc. der jeg har litt rust. Får se hvordan det virker. Motoren min har det stort sett tørt og godt hele året. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 9.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2005 Hei. Jeg har selv god erfaring med mairen sprayer fra CRC eller WD. Lufting er ofte ikke noe problem om du har bra med luftinntak til motoren. Ellers å har jeg de seneste årene stövsuget kjölsvinet med vannsuger slik at kjölsvinet er helt tört. Solgte for noen år siden en snekke med en Yanmar og motoren så ut som ny etter 13 år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.