Tomafeedback Startet 23.Juni.2020 Del på Facebook Startet 23.Juni.2020 Har hatt motoroverhaling AQAD40B, og har gått over alle innvendige rom i samme sleng som motoren var ute. Satte båten på vannet for 2 dager siden. Det er tørt og fint over alt innvendig. Men når jeg ser på båten når den ligger ved brygga, krenger den tydelig over mot styrbord. Hva kan det være, og hva kan jeg gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 (redigert) Tom vanntank? Ofte er det ubalanse i vektfordeling. Mange har vanntank på en side og dieseltank på en annen for eksempel. Forskjellig fyllingsgrad gir dermed utslag i krenging. Skriver nå generelt og ikke om 7900 spesifikt. Velkommen til forumet! 🙂 Redigert 23.Juni.2020 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Comforthe Svart 24.Juni.2020 Del på Facebook Svart 24.Juni.2020 Jeg har en kompis med en Joda 7900. Han opplever det samme som du beskriver @Tomafeedback av de samme årsakene som @Grand Banks jr nevner. Jeg har forøvrig det samme fenomenet på min Nimbus 310C, der vann og septik ligger til styrbord og diesel til babord. Har oppfatningen av at dette er veldig vanlig. Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Ask Svart 24.Juni.2020 Del på Facebook Svart 24.Juni.2020 Hei Eg kjenner ikkje denne båttypen, men dersom båten endrar krengingsvinkel utan at du har fjerna vekt, eller lagt til vekt, så skuldast endra krenging tilhøve du ikkje veit om. Det nærliggande er å tenkja på vassintrenging ein stad du ikkje veit om. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.