Jump to content

Feil mariner 9.9 hk, bensintilførsel, motor stopper etter kort stund


Juventino1897

Recommended Posts

Har nylig kjøpt en robåt med en Mariner 9.9 hk trolig fra rundt år 2000. Har opplevd problemer fra dag en med motoren og har derfor byttet delene jeg trodde skulle løse problemet. Når jeg koblet på bensinslangen og skulle pumpe inn drivstoff, sprutet en del bensin ut av bensintilkoblingen og noe inn i motoren, ved første tur startet motoren etter mange drag og mye svette, men kjørte ikke lenger enn maks 1 minutt før den døde. Den eneste måten motoren gikk på over flere minutter var hvis jeg pumpet inn ny drivstoff underveis et par ganger i minuttet. Jeg byttet drivstoff tilkobling og det ble helt tett, men opplever fortsatt det samme problemet, må pumpe inn drivstoff hele tiden under kjøring og må ofte kjøre med choken på for at den ikke skal dø. Noen ganger dør motoren selv om jeg har gitt den drivstoff og jeg skjønner ikke hvorfor. Noen ideer? Pumpa blir hard når jeg klemmer noen ganger, men blir myk igjen fort. Frustrerende problem da jeg føler jeg ikke kan stole på at jeg kommer meg hjem igjen, men har på følelsen at problemet kan være enkelt å fikse, motoren maler fint når den går. Plugger er nylig byttet. 

Link to post
Share on other sites

Kjenner ikke modellen,  (Siste 9,9 jeg var borti var vel fra '83) men denne har vel en bensinpumpe et sted på blokka, sjekk om du kan koble fra slange derfra og dra litt i snora. Det skal komme ut bensin..

Det at du må pumpe betyr jo at den ikke suger på egen hånd.

Redigert av Kaptein Plast (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...