Jump to content

Tråden for Storebro Storø Adler

Chilli Solbris

Recommended Posts

Mulig jeg tar feil, men jeg finner ingen tråd for Storebro Storø Adler her på forumet. Så da prøver jeg meg! Selv har jeg en Storebro Royal Cruiser 500 SS V10 fra 1992. Båten min trenger en skikkelig dose TLC! Planen er å bruke de neste 3 årene på å få den opp til et akseptabelt nivå. Så  håper jeg vi kan hjelpe hverandre med tips og råd rundt disse fine båtene her inne! Dele gleder og sorger og legge ut bilder! Her er min båt:

1513564095_IMG_3696(1).JPG.81345f6b5c86e4b5094d3c0d06567cfd.JPG

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Langskjegg skrev 17 minutter siden:

Ser at det brukes forskjellige navn på 34 foteren. Noen kaller de Adler 34, andre Storø 34 og Royal Cruiser 34. Er ikke dette samme båt?

Jo, de er samme båter. Men de fikk forskjellige navn alt etter til hvilket land de ble levert. Står en fin artikkel om de i bladet Båtens Verden nr 4 i år. 

Mvh

Chilli Solbris

• 2 uker senere...

Flotte båter den dag i dag!

Jeg skal ut med begge maskinene og må demontere nesten alt i salongen. Må fikse opp nedi der så godt det går og bytte alle motorlabbene   Bare motorlabbene koster kr 103 000,- fra MAN Norge. 
Artig hobby dette båtgreiene!???

Mvh

Chilli Solbris

3 hours ago, Solbris II said:

Bare motorlabbene koster kr 103 000,- fra MAN Norge. 
Artig hobby dette båtgreiene!???

Med mindre de er laget av gull og gummi kokt og presset mellom lårene til brasilianske jomfruer så hadde jeg sett meg om etter alternativer ment for yrkesbruk. 

MAN er ofte assosiert med større yachter og det virker som deler ofte er priset deretter totalt uten fornuft.

Byttet labber en gang jeg også. Labbene stod det cummins på og kostet blod. Fant etterhvert samme labbene med produsentens merke til 1/4 av prisen på eBay. 

Tviler på at MAN som Cummins lager labber selv, så kan lønne seg og søke/ sjekke litt...

Mvh. SAP

sap_2000 skrev for 2 timer siden:

Med mindre de er laget av gull og gummi kokt og presset mellom lårene til brasilianske jomfruer så hadde jeg sett meg om etter alternativer ment for yrkesbruk. 

MAN er ofte assosiert med større yachter og det virker som deler ofte er priset deretter totalt uten fornuft.

Byttet labber en gang jeg også. Labbene stod det cummins på og kostet blod. Fant etterhvert samme labbene med produsentens merke til 1/4 av prisen på eBay. 

Tviler på at MAN som Cummins lager labber selv, så kan lønne seg og søke/ sjekke litt...

Er allerede på saken @sap_2000??

Leter etter alternativer i Tydkland. Trelleborg er et godt tips. Så en tur med Kiel-ferga og mye penger spart. Sjekker via kompis i England også. 
Har jo plantegningene på dem og hardheten i gummien. 

Mvh

Chilli Solbris

KDB skrev 55 minutter siden:

Har du vurdert om det er mulig å revulke labbene du har? Jeg fikk dette gjort hos Bull Gummi Industri på Sotra. Riktignok lenge siden, men kan være en mulighet. 

De er ikke all verdens forfatning hva metallet angår heller! Men jeg skal jaggu sjekke!??

Mvh

Chilli Solbris

• 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...