Chilli Solbris Startet 25.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2020 Mulig jeg tar feil, men jeg finner ingen tråd for Storebro Storø Adler her på forumet. Så da prøver jeg meg! Selv har jeg en Storebro Royal Cruiser 500 SS V10 fra 1992. Båten min trenger en skikkelig dose TLC! Planen er å bruke de neste 3 årene på å få den opp til et akseptabelt nivå. Så håper jeg vi kan hjelpe hverandre med tips og råd rundt disse fine båtene her inne! Dele gleder og sorger og legge ut bilder! Her er min båt: Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Slangemannen Svart 27.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2020 Savner en tråd på disse båtene selv, da jeg vurderer å kjøpe Storebro Royal cruiser 34. Blir ikke i år, men regner med at jeg får spart opp nok til neste sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 27.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2020 Ja, jeg savner min Storebro RC 31 biscai, fra 77. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Chilli Solbris Svart 27.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2020 Legg ut bilder av den du ønsker deg, eller den du har! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Faxen Svart 28.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2020 Jeg skal se om jeg finner igjen bilder av den jeg hadde. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Slangemannen Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Ser at det brukes forskjellige navn på 34 foteren. Noen kaller de Adler 34, andre Storø 34 og Royal Cruiser 34. Er ikke dette samme båt? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 30.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Langskjegg skrev 17 minutter siden: Ser at det brukes forskjellige navn på 34 foteren. Noen kaller de Adler 34, andre Storø 34 og Royal Cruiser 34. Er ikke dette samme båt? Jo, de er samme båter. Men de fikk forskjellige navn alt etter til hvilket land de ble levert. Står en fin artikkel om de i bladet Båtens Verden nr 4 i år. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Faxen Svart 13.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2020 Her er et bilde av min gamle Storebro RC 31 Biscay, tatt ved henting i Stavanger, høsten 2003. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2020 Flotte båter den dag i dag! Jeg skal ut med begge maskinene og må demontere nesten alt i salongen. Må fikse opp nedi der så godt det går og bytte alle motorlabbene Bare motorlabbene koster kr 103 000,- fra MAN Norge. Artig hobby dette båtgreiene!??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
SoBo Svart 13.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2020 Gøyalt med en Storebro tråd. Må være mange der ute som har Storebro, som kunne lagt den ut her. Må du kjøpe motorlabbene av MAN Erikda? Når jeg hadde ut mine motore byttet jeg også motorlabber. Nye ble ikke kjøpt gjennom Volvo penta systemet, da de der kostet en "skjorte og en hel arm" Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
sap_2000 Svart 13.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2020 3 hours ago, Solbris II said: Bare motorlabbene koster kr 103 000,- fra MAN Norge. Artig hobby dette båtgreiene!??? Med mindre de er laget av gull og gummi kokt og presset mellom lårene til brasilianske jomfruer så hadde jeg sett meg om etter alternativer ment for yrkesbruk. MAN er ofte assosiert med større yachter og det virker som deler ofte er priset deretter totalt uten fornuft. Byttet labber en gang jeg også. Labbene stod det cummins på og kostet blod. Fant etterhvert samme labbene med produsentens merke til 1/4 av prisen på eBay. Tviler på at MAN som Cummins lager labber selv, så kan lønne seg og søke/ sjekke litt... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2020 sap_2000 skrev for 2 timer siden: Med mindre de er laget av gull og gummi kokt og presset mellom lårene til brasilianske jomfruer så hadde jeg sett meg om etter alternativer ment for yrkesbruk. MAN er ofte assosiert med større yachter og det virker som deler ofte er priset deretter totalt uten fornuft. Byttet labber en gang jeg også. Labbene stod det cummins på og kostet blod. Fant etterhvert samme labbene med produsentens merke til 1/4 av prisen på eBay. Tviler på at MAN som Cummins lager labber selv, så kan lønne seg og søke/ sjekke litt... Er allerede på saken @sap_2000?? Leter etter alternativer i Tydkland. Trelleborg er et godt tips. Så en tur med Kiel-ferga og mye penger spart. Sjekker via kompis i England også. Har jo plantegningene på dem og hardheten i gummien. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
KDB Svart 13.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2020 Har du vurdert om det er mulig å revulke labbene du har? Jeg fikk dette gjort hos Bull Gummi Industri på Sotra. Riktignok lenge siden, men kan være en mulighet. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2020 KDB skrev 55 minutter siden: Har du vurdert om det er mulig å revulke labbene du har? Jeg fikk dette gjort hos Bull Gummi Industri på Sotra. Riktignok lenge siden, men kan være en mulighet. De er ikke all verdens forfatning hva metallet angår heller! Men jeg skal jaggu sjekke!?? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Faxen Svart 24.September.2020 Link til dette innlegget Svart 24.September.2020 (redigert) Her Storebroen "Faxen" i all sin prakt: Redigert 24.September.2020 av Faxen (see edit history) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Faxen Svart 24.September.2020 Link til dette innlegget Svart 24.September.2020 (redigert) Bump Redigert 24.September.2020 av Faxen (see edit history) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Chilli Solbris Svart 24.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2020 Faxen skrev 1 time siden: Her Storebroen "Faxen" i all sin prakt: Nydelig båt!?? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.