Jump to content

Feste styrekabel på Yamaha 9,9d 1992 modell.

thorsen3000

Recommended Posts

Skal feste styrekonsoll på rib og har en 1992 Yamaha 9,9D. Sliter litt med hvordan jeg skal feste styrearmen til motoren. Skal jeg feste armen rett i braketten på motoren? Eller bruke lenke? Må jeg ordne en egendefinert brakett for å få festet styresylinderen riktig i akterspeilet? Legger ved bilde, og svar gjerne med bilde av løsninger dere har valgt.

41A9DBE3-37E7-49E8-B5EA-89DC95871C89.jpeg

43521F71-47F2-45A5-AD76-9A1C70437A63.jpeg

35038ABA-899D-4C97-80AD-97897C7A31E3.jpeg

Jeg har en brakett til den svarte kulen. Hvis noen forteller meg hvordan det skal festes mot motoren, så blir det lettere å vite hvor jeg skal feste braketten til den svarte kulen. Nå blir den enten for langt ned eller bak på en måte. Derfor jeg lurte på om jeg måtte ha en egendefinert brakett til å feste den braketten til kulen på. 

Lenkearm brukes når styrekabel går gjennom et rør i motoren. Settes mellom tuppen av styrekabel og beslaget på bøylen på motor. Den løsningen du har skal enden av styrekabel festes direkte i bøylebeslaget . Ser at beslaget ditt har en bolt på hver side istedenfor ett i senter, dette gir ytterligere justeringsmulighet hvis holder for kule ikke kommer langt nok fra motor

thorsen3000 skrev for 4 timer siden:

Ok, takk for oppklaring😊 eneste problemet er at braketten til kule ikke kommer langt nok ut fra akterspeilet, Slik at det passer. Skal forsøke litt forskjellig.

Finnes lenger brakett, om du ikke allerede har kjøpt den:

https://www.telmo.no/akterspeil-feste-hoyt-sa88310-c0737-

Ser at du har kjøpt lenkarm for styrerør, den trenger du ikke (med mindre du bytter motor). Den får du kanskje levert tilbake?

nordan family 27 skrev 2 minutter siden:

Hos meg kolliderte kabelen med tuben, sp jeg hadde en hjemmelaget brakett opp fra akterspeilen som jeg igjen festet braketten til kulen i.

Så den jeg også, at den ville kollidere med tuben. Du kom meg i forkjøpet... :yesnod:

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...