Jump to content

Oksidert gelcoat - Proffer i Vestfold?

Tor Arild

Recommended Posts

Har du forsøkt slipe den med 800/1500 papir? 

Å få gammel gelcoat pen er normalt ikke veldig vanskelig. Du kan evt prøve å legge en test med polytrol for å se om det hjelper. Dersom det hjelper vil det hjelpe å slipe båten med papir, for deretter å polere den opp igjen. 

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Lazyjack skrev for 1 time siden:

Tror ikke det er mulig å "nullstille" en båt som har en del år på baken og som har vært utsatt for mye sol, varme og salt. Da er det nok lakkering som gjelder og det har jo også sine sider.

Jeg ville definitivt gått for å vannslipe, rubbe og polere framfor å lakkere så sant det er nok gelcoat å gå på. Resultatet kan bli som nytt, med den eneste forskjellen at gelcoaten blir noe tynnere. Lakkert båt ville jeg vært mer skeptisk til. 

Hvitt skog, regner jeg med? 

heller ikke svar på spørsmålet, men en god maskin, som Rupes Bigfoot, og 3M fastcut, så kommer du langt. Eller ett annet merke. 

Fu kan sikkert ta deg fri fra jobb uten lønn og gjøre jobben, og alikavel sitte igjen med penger på konto vs å sette bort jobben. Tipper det koster 1200 -1800 pluss mva pr time. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...