Jump to content

Pakking/tetting av dieselkran


Bjorne

Recommended Posts

Er nesten sikker på at lekkasje fra dieseltanken skjer i gjengene mellom avtapningskran og tank.

 

I min Viksund Columbi 27 er det to dieseltanker med avtapningskraner. Har skifta begge kranene for mange år siden, pakka da gjengene så godt som mulig med hamp. Nå er det altså lekkasje ved den ene krana, og jeg mener å ha hørt at diesel og hamp ikke går godt sammen, at hampen over tid spises opp av dieselen. Har omsider fått tømt denne tanken og skal ta ut krana, tenker å pakke den på nytt og sette den inn igjen. Jeg har prøvd å orientere meg nokså vidt og breit om pakkemateriale og råd spriker i mange retninger. Hverken hamp eller gjengeteip ser ut til å stå spesielt høyt på lista over anbefalinger.

 

Jeg ville nå sette pris på gode råd nettopp her i Båtforumet. Inntil videre ser en av Locktites mange pastaer fristende ut. Mine ønsker: 

1. Tette gjenger/tett tank,

2. Greit produkt å arbeide med,

3. Ved eventuelt behov, nokså grei mulighet for eventuell ny demontering av krana /må ikke låses for kraftig.

Link to post
Share on other sites

Du tipper helt rett, og takk for tilbakemelding, VegJoh! Perfekt henvisning, akkurat det jeg var på jakt etter. Hadde sjøl til dels funnet fram til mye av det som nevnes og får bekrefta at Locktite 577 godt kan brukes. (Merkelig at jeg ikke fant fram til denne tråden sjøl!)

Link to post
Share on other sites

Bjorne skrev 18 minutter siden:

Merkelig at jeg ikke fant fram til denne tråden sjøl!)


Det er mest effektivt å gå på google og skrive det du lurer på + baatplassen.no i søkevinduet. Da får du opp funn som omhandler det du lurer på og som er postet på baatplassen.
Den interne søkemotoren her på forumet, er litt mer plundrete når du skal søke på flere ord :sailing:

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...