Vol35 Startet 27.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2020 ER det noen her som har kjørt oslo kragerø?hvor lang tid bruker man,har bayliner 2655 med 5,7 vi er med familien så vi skal tøffe nedover?mvh Roy Birkelund Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 27.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2020 Legg opp kursen/ ruta på kartplotteren din. -eller mobilappen. Så veit du hvilken fart du pleier å ha med din båt, og regner dermed ut hvor lang tid du kommer til å bruke..., været og bølgeforhold den aktuelle dagen vil naturlig nok spille inn på tidsbruken og legges til. ?? dette var jo ikke svarer du ville ha, men det er slik, sånn ca, jeg beregner tidsbruken når jeg skal en plass. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 27.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2020 Installer appen "Gule sider på sjøen" og kjøp oppgraderingen. Da kan du enkelt lage din egen rute dit du vil, og da se antall nautiske mil. Da er det enkelt å regne ut. 1 nautisk mil i timen = 1 knop i hastighet. Jeg gjorde det veldig kjapt, og endte opp med rett i underkant av 100 nm. Dvs 5 timer i 20 knop. I underkant av 3,5 timer i 30 knop. Så må du ta høyde for at du ikke kan/bør ligge i den farten hele veien. Feks i trange leder eller der sjøen er for grov. Hva er båtens marsjfart ved ferielast? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
andersb Svart 27.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2020 (redigert) distanse, delt på nautiske mil i snitt per time. 1,5 time i rask båt med gutta, 3-4 i saktefart. 6-8 i masseeeeeeeeeeeee sjø, evnt med sur kone, som trolig er enda surere etterpå :p Redigert 27.Juni.2020 av andersb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 27.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2020 Lag deg en rute her: https://webapp.navionics.com/ Autorouting fungerer ganske bra for planlegging. Sitér dette innlegget Link to post
Netr00m Svart 27.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2020 Tok denne turen motsatt vei nettopp når jeg kjøpte snekke. Lå i 7/8 knop, brukte 11 timer ca. Antar du holder litt mer fart enn min polar 25. ? Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 27.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2020 Denne er grei og enkel til å plotte distanser uten å laste noe app eller betale noe-https://www.acscdg.com Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
.Olsen Svart 27.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2020 hawthorne skrev for 7 timer siden: Lag deg en rute her: https://webapp.navionics.com/ Autorouting fungerer ganske bra for planlegging. Gulesider har akkurat lansert sin ruteplanlegger på nett. Blitt veldig bra: https://pasjoen.gulesider.no/ruter/a9c41efd-368e-4dba-b6fc-f200d0bfa0d0#map=9.56/59.1616/10.4675 Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 28.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2020 Har kjørt mye oslo-kragerø. I ca 10 knop bruker du ca 10 timer. Det er en fin tommelfingelregel for den turen. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Fru Jacobsen Svart 28.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2020 Det er snaut 100 nm uansett om du går laksskjær eller Vrengen så det er enkelt å regne ut Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Mouche Svart 28.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2020 Skal man tøffe nedover så betyr vel det tøffefart som for meg er typisk snekkefart eller seks knop. Det blir vel 16 timer omtrent. Har kjørt den distansen en del ganger med mindre båter og det har gått greit på drøye fire timer forutsatt lite vind/sjø. Også litt avhengig hvor i Oslo man starter og hvor i Kragerø man skal avslutte turen. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.