Jump to content

Er det noen seilbåtboere her på båtplassen?


jensemann2

Recommended Posts

Er det en gjestekai i nærheten, så er det som oftest et sanitæranlegg der også med dusj, vaskemaskin og tørketrommel. Større byer har vel egne vaskeri med myntautomater. Eller man kan benytte slekt og venner.Biotex og håndvask er en nødløsning... Det blir som oftest til at man sparer opp en haug med klær før det blir vasket.

Link to post
Share on other sites

Hvor mye koster det og ligge en vinter på Aker Brygge? Lå der en natt, 280.- ikke akkurat gratis, men man betaler vel for opplevelsen der og. Det er det de forklarer øl prisene med der :cheers: Kan delvis kjøpe det argumentet, men da de tok like mye for ølet på Evenes flyplass, så holder ikke opplevelse argumentet....Huff dette ble vel litt OT. I forhold til hva tråden dreier seg om.....

Link to post
Share on other sites

Hvor mye koster det og ligge en vinter på Aker Brygge? Lå der en natt, 280.- ikke akkurat gratis, men man betaler vel for opplevelsen der og. Det er det de forklarer øl prisene med der :cheers: Kan delvis kjøpe det argumentet, men da de tok like mye for ølet på Evenes flyplass, så holder ikke opplevelse argumentet....Huff dette ble vel litt OT. I forhold til hva tråden dreier seg om.....

Vinterprisen er jo finfin!

Prisen om vinteren beregnes etter følgende formel:

 

Pris pr. fot: 180,-

Tillegg for flerskrogsbåter og andre ekstremt brede båter: 50%

 

Botillegg pr. vinter (inkl. sommer for helårsplass) 5000,-

Tilkobling og vedlikehold av strømmåler: 600,-

Kabeltv: 2300,- (+ 600 i tilkobling)

Strøm pr. kWh, markedsvarierende, pr. nå 0,87

 

Det er mulighet for WLAN etter avtale med telenor.

 

For min del vil dette si:

180x32= 5760,-

5000x1= 5000,-

600x1= 600,-

TotaltCa 11360,-

 

Strømmen kommer selvsagt i tillegg..

Prisen vinterstid er altså grei, sommerprisene er relativt drøye..

Sommersesongen vil for meg koste ca dobbelt så mye som vinteren..

Link to post
Share on other sites

Vinterprisen er jo finfin!

 

TotaltCa 11360,-

Fin vinterpris? Å fytti katta :rolleyes:

 

Jeg er selvfølgelig klar over at Oslo er mer pressområde og stiller seg annerledes på mange måter kontra Grimstad. Dette er prisene for de som bor i båt i Grimstad :

 

Kr 30 per meter

Kr 400 per måned for tilgang av alt av sanitær, tørketrommel etc

Strøm kommer i tillegg.

 

Dvs med 32 fot, ca 700 per måned + strøm. Da kan man velge å bo 5 meter unna sanitæranlegg på "fast" brygge, eller 40 meter unna på ei flytebrygge.....

 

For min del, som har vinteropplag på vannet i gjestehavna, betaler jeg Kr 600 per måned for 40 foteren+strøm.....

 

Såvidt meg bekjent, ligger Arendal på noenlunde samme nivå, kun litt over.....

 

DETTE er vinterpriser spør du meg :wink:

Link to post
Share on other sites

Oslo er et seriøst pressområde, og aker brygge er sånn ca norges mest sentrale brygge.Bruk av sanitæranlegg er inkludert, men vask og tørk av klær koster noe ekstra (usikker på hvor mye)Grimstad har nok ikke det samme presset kan man si..Ellers er det jo steder i Oslo og det er vesentlig billigere enn på aker brygge.

Link to post
Share on other sites

Hei!

Går nå inn i min tredje sesong som båtboer på Aker Brygge. Selvfølgelig er det ikke direkte billig å bo her, men vi har Oslos fineste tomt da, prisene for å bo slik i leilighet/hus her i Oslo er som kjent ekstremt dyrt. Man kan ikke alltid sammenlikne epler og bananer, eller Oslo og Grimstad, da blir det feil.

 

I tillegg til det ovennevnte beskriver om facilitetene her, har vi vintervann (oppvarmet vannledning) for påfylling av vanntankene. Vasking koster kr. 20 pr. vask, det samme for tørketrommel. Kabel-TVen har over 50 kanaler - joda vi ser på TV når vi er i båten - vi bor jo i båten hele året. Til hun damen som lurte på dette med vask av klær, jeg tror vi av hankjønn er like opptatt av å ha rene klær. Det er ikke nødvendig å ha det møkkete og ukomfortabelt selv om man bor i båt, tvert i mot vil jeg si.

 

Videre er det fast servicemann på Herbern som kan det meste om båter og båtmotorer, så vi kan få hjelp med det vi ikke klarer å fikse selv Det skjer jo alltid noe med båter, litt av sjarmen det synes jeg, selv om frustrasjonen kan bli stor innimellom og gleden ved å fikse feilene er tilsvarende stor selvfølgelig.

 

Ølprisene er relativt hyggelige for oss båtboere, de fleste kurrante skjenkestedene her nede tilbyr oss "båtfolket" en pris på kr. 49,- for halvlitern. :drink:

 

Vi har forøvrig fast treff hver mandag kveld på rorbua, i tillegg kjører vi både julebord, vårfest osv. Litt opp til den enkelte hva man vil sette igang selv eller hva man ønsker å delta på.

 

I vinter tror jeg vi blir ca. 130 personer her nede, altså en hel liten landsby. :flag:

Link to post
Share on other sites

For min del vil dette si:

180x32= 5760,-

5000x1= 5000,-

600x1= 600,-

TotaltCa 11360,-

 

Strømmen kommer selvsagt i tillegg..

Prisen vinterstid er altså grei, sommerprisene er relativt drøye..

Sommersesongen vil for meg koste ca dobbelt så mye som vinteren..

11360,- er det for hele vintersesongen eller pr måned?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...