Jump to content

Er det noen seilbåtboere her på båtplassen?

jensemann2

Recommended Posts

Hvor mye koster det og ligge en vinter på Aker Brygge? Lå der en natt, 280.- ikke akkurat gratis, men man betaler vel for opplevelsen der og. Det er det de forklarer øl prisene med der :cheers: Kan delvis kjøpe det argumentet, men da de tok like mye for ølet på Evenes flyplass, så holder ikke opplevelse argumentet....Huff dette ble vel litt OT. I forhold til hva tråden dreier seg om.....

Hvor mye koster det og ligge en vinter på Aker Brygge? Lå der en natt, 280.- ikke akkurat gratis, men man betaler vel for opplevelsen der og. Det er det de forklarer øl prisene med der :cheers: Kan delvis kjøpe det argumentet, men da de tok like mye for ølet på Evenes flyplass, så holder ikke opplevelse argumentet....Huff dette ble vel litt OT. I forhold til hva tråden dreier seg om.....

Vinterprisen er jo finfin!

Prisen om vinteren beregnes etter følgende formel:

Pris pr. fot: 180,-

Tillegg for flerskrogsbåter og andre ekstremt brede båter: 50%

Botillegg pr. vinter (inkl. sommer for helårsplass) 5000,-

Tilkobling og vedlikehold av strømmåler: 600,-

Kabeltv: 2300,- (+ 600 i tilkobling)

Strøm pr. kWh, markedsvarierende, pr. nå 0,87

Det er mulighet for WLAN etter avtale med telenor.

For min del vil dette si:

180x32= 5760,-

5000x1= 5000,-

600x1= 600,-

TotaltCa 11360,-

Strømmen kommer selvsagt i tillegg..

Prisen vinterstid er altså grei, sommerprisene er relativt drøye..

Sommersesongen vil for meg koste ca dobbelt så mye som vinteren..

Vinterprisen er jo finfin!

TotaltCa 11360,-

Fin vinterpris? Å fytti katta :rolleyes:

Jeg er selvfølgelig klar over at Oslo er mer pressområde og stiller seg annerledes på mange måter kontra Grimstad. Dette er prisene for de som bor i båt i Grimstad :

Kr 30 per meter

Kr 400 per måned for tilgang av alt av sanitær, tørketrommel etc

Strøm kommer i tillegg.

Dvs med 32 fot, ca 700 per måned + strøm. Da kan man velge å bo 5 meter unna sanitæranlegg på "fast" brygge, eller 40 meter unna på ei flytebrygge.....

For min del, som har vinteropplag på vannet i gjestehavna, betaler jeg Kr 600 per måned for 40 foteren+strøm.....

Såvidt meg bekjent, ligger Arendal på noenlunde samme nivå, kun litt over.....

DETTE er vinterpriser spør du meg :wink:

Hei!

Går nå inn i min tredje sesong som båtboer på Aker Brygge. Selvfølgelig er det ikke direkte billig å bo her, men vi har Oslos fineste tomt da, prisene for å bo slik i leilighet/hus her i Oslo er som kjent ekstremt dyrt. Man kan ikke alltid sammenlikne epler og bananer, eller Oslo og Grimstad, da blir det feil.

I tillegg til det ovennevnte beskriver om facilitetene her, har vi vintervann (oppvarmet vannledning) for påfylling av vanntankene. Vasking koster kr. 20 pr. vask, det samme for tørketrommel. Kabel-TVen har over 50 kanaler - joda vi ser på TV når vi er i båten - vi bor jo i båten hele året. Til hun damen som lurte på dette med vask av klær, jeg tror vi av hankjønn er like opptatt av å ha rene klær. Det er ikke nødvendig å ha det møkkete og ukomfortabelt selv om man bor i båt, tvert i mot vil jeg si.

Videre er det fast servicemann på Herbern som kan det meste om båter og båtmotorer, så vi kan få hjelp med det vi ikke klarer å fikse selv Det skjer jo alltid noe med båter, litt av sjarmen det synes jeg, selv om frustrasjonen kan bli stor innimellom og gleden ved å fikse feilene er tilsvarende stor selvfølgelig.

Ølprisene er relativt hyggelige for oss båtboere, de fleste kurrante skjenkestedene her nede tilbyr oss "båtfolket" en pris på kr. 49,- for halvlitern. :drink:

Vi har forøvrig fast treff hver mandag kveld på rorbua, i tillegg kjører vi både julebord, vårfest osv. Litt opp til den enkelte hva man vil sette igang selv eller hva man ønsker å delta på.

I vinter tror jeg vi blir ca. 130 personer her nede, altså en hel liten landsby. :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...