Jump to content

VP/motor Verksted i nærheten av tvedestrand?


valvolainen

Recommended Posts

Trenger ikke nødvendigvis være vp verksted, men har en tamd41p der jeg røyk et motorfeste idag, og har nå voldsomme vibrasjoner ved rpm over 1000, både forover/revers. 
håper inderlig det bare er motorfestet, og at ikke akslingen er skjev. Dette skjedde naturligvis i marsjfart, 3200 omdreininger, ristet helt vilt i to sek før jeg fikk dratt av på gassen. Ser ut til at jeg kan holde ca 4knop uten noe særlig risting, så kan komme oss et stykke, men jeg trenger et verksted. Gode tips til dette?

 

edit: sørover er bedre enn nordover😂

Redigert av valvolainen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er ikke lokalkjent og kan ikke anbefale noe verksted. 

 

Men røk motorlabben «av seg selv», eller har du truffet noe med propellen? Kanskje en forsikringssak?

 

Om badetemperaturen er ok går det kanskje å dykke for å se om det er noen synlige skader på propell. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Marex på Fevik er oppe og kompetente. Også et par i Arendal. Sør marine på Tromøy og Paulsen mekaniske Froland. Maretim eller Vetus på Krøgenes har mye på lager. Husker ikke i farten navnet men vetus ligger like vest for Tromøy brua. 

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Du har også Fjordsenteret som ligger i Sagesund ved Tvedestrand.  De skrudde mye Volvo før ihvertfall.

Redigert av Boddvar (see edit history)

Båthistorikk : With 300 med 20 Hk Johnson - Blinken Hurrycane med 20 Hk Archimedes - 15 Skibsplast VS med 50 Hk Evinrude - 15 GH15 med 30 Yamaha - 17 Clipper med 90 HK Johnson - Askeladden 475 Fighter med 60 Hk Mercury . 2010-2015 Skarpnes 30 med Volvo TMD30 - 2015-2019 Scand Atlantic 2010 HT med Yanmar 427 hk - 2020- ? Jeanneau Sun Odyssey 42i 2007

Link to post
Share on other sites

Stranda Maritime på Hantho eller Fjordsenteret i Sagesund bør være i stand til å hjelpe deg. Begge er Mercruiser forhandlere - men har mye vp båter i opplag. 

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...