Jonasran72 Startet 28.Juni.2020 Del på Facebook Startet 28.Juni.2020 (redigert) Hei Får ikke startet en 9,9 Yamaha 2000 model totakt. Alt av deler er kontrollert og byttet fra en lik motor som går riktig. Har mistenkt at reed ventiler og forgasser kunne vare problemet , dette ble prøvet ut idag uten noe start på motoren. Motoren har gnist, og helt nye plugger. Motoren har jeg bygget og ikke vært startet før. Tog ett kompresjonstest idag og registrerte at pluggene var like rene som når jeg tok de ut fra pakken. Målte 60 på begge sylindrene ca . Dette må jo bety at det ikke går bensin/luft frem til pluggene og derfor ikke antenner blandingen?? .Har jo trekket mange ganger i snoren idag😱. Noen som vart borti noe liknende problem?? Rart at den ikke vil starte/tenne siden ALT av deler er byttet ut og OK. Lurer på om det er noe galet med blokken ?? Alt av tips er velkomne.👍 Begynner gå tom for ideer nå... Redigert 28.Juni.2020 av Jonasran72 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 28.Juni.2020 Del på Facebook Svart 28.Juni.2020 Jonasran72 skrev 1 time siden: Målte 60 på begge sylindrene Regner med at det er 60 Psi du refererer til. Det er ca 4 bar og er ikke voldsomt mye kompresjon på en to-takter. Men som du skriver. Drar du gjentatte ganger i snora og skrur ut pluggene og det verken lukter bensin eller er fuktig på pluggene, så kommer det mest sannsynlig ikke bensin frem til sylindertoppen. Ville skrudd av forgasser og renset denne. Ville spesielt ha gitt nåleventilen som kontrolleres av flotøren spesielt oppmerksomhet. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Jonasran72 Svart 29.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2020 Hei Forgasser er ok og skikkelig rengjort. Fungerte utmerket på den andre motoren, starter på første drag omtrent. kompresjonen var 60 psi på begge, men ifølge Yamaha rephåndbok er det store forskjeller på kald motor og motor som gått på tomgang i 5 min og fått riktig arbeidstemperatur.. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Odyssevs Svart 29.Juni.2020 Del på Facebook Svart 29.Juni.2020 Neste er vel bensinpumpen, kjenner ikke denne motoren spesifikt men på 4hk er det en eksenterdrevet liten sak. Sjekk også bensintilkoblingen, om den suger falsk luft her vil den ikke klare å trekke inn bensin. Ditto alle pakninger og flenser der bensin og luft/bensinblanding skal gå. Skjeve flenser gir lekkasjer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.