sven.r.s.s Startet 29.Juni.2020 Del på Facebook Startet 29.Juni.2020 Vi har en 115 hk Suzuki 2010 modell. Firetakter. Hvis sjøen er blikkstille kan jeg noen ganger se svak film av bensin eller olje på sjøen bak motoren når jeg heiser den opp. Kan det være uforbrent bensin, lekkasje fra powertrim eller annet? Trenger jeg være bekymret? Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 29.Juni.2020 Del på Facebook Svart 29.Juni.2020 (redigert) sven.r.s.s skrev for 4 timer siden: ...svak film av bensin eller olje... Trenger jeg være bekymret? Neppe Redigert 29.Juni.2020 av snekkerbod (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 29.Juni.2020 Del på Facebook Svart 29.Juni.2020 Tja. Mest sannsynlig ikke. Men det har vel vert en del tilfeller av tæring på disse fra denne perioden. Da med skade på bunnpanne, eller trim-sylinder. Hvis du bruker søkefunksjon her på båtplassene så er det et par ting å sjekke. Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 29.Juni.2020 Del på Facebook Svart 29.Juni.2020 (redigert) Hadde det samme en stund, og da var det bare ørlite olje som hadde havnet mellom noen deksler under olje/filter skift. Når motor var varm ble oljen tynn og rant ut når man vippet opp motor. Kan også være litt greaserester osv. Peil oljen etter anbefalt intervall, og med mindre oljen på vannet øker i omfang er det neppe noe problem. Redigert 29.Juni.2020 av PolarLi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 29.Juni.2020 Del på Facebook Svart 29.Juni.2020 Sjekk tæring på skrue i oljereservoar til Powertrim. Vi hadde samme modell og der tærer skruen helt opp og oljen forsvant. Måtte løfte motor med håndmalt. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
sven.r.s.s Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2020 Takk for svar. Det er en stund siden oljeskift så jeg tipper det kan være skruen på oljereservoaret på powertrim. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.