Peter_Cirrus Startet 29.Juni.2020 Del på Facebook Startet 29.Juni.2020 Hei. min volvo Penta MD5 har stoppet å gå. man hørte at den ble tregere/dauere i 5 min før den kom til en fullstendig stopp. ikke noe hosting eller ugjevnheter, bare ble dauere som om den gikk tyngre og tyngre. tenkte det kunne være dieselfilter som var tett, men når jeg skrudde av filteret så det helt fint ut. helte så ut dieselen i en gjennomsiktig kopp for å se på den. da viste det seg at det var nesten 50/50 diesel og vann i filteret. da sjekket jeg også peilepinnen på oljen, og det ser ut til at det har kommer en del vann i motoren også. når jeg drar motoren rundt så hører man også skvulping fra sylinderen...? motoren har også gått i ca 3-4 timer denne sesongen, så synes det er merkelig om dette vannet kommer i fra tanken, siden vannet ville jo vært det første som hadde kommet inn i systemet. Noen som har en ide eller erfaring om hva dette kommer av? kan det komme fra vannkjølingen? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 29.Juni.2020 Del på Facebook Svart 29.Juni.2020 Hei Dersom motoren har vatn i olja, og det er vatn i dieselen, er det nok to ulike årsaker. Når det gjeld vatn i olja så var ein MD5a eg hadde før òg "saltvassmurt". Årsaka var grunnleggande dårleg konstruksjon. Lekkasjen var langs akslingen til impellerpumpa. Dreneringsholet var tetta av originalmaling. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Peter_Cirrus Svart 29.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2020 ok, takk. skal sjekke det ut Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.