Tom Rør Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Vi har akkurat gått fra Østfold til Ålesund, så hvis du vil ha litt tips, så sjekk ut den tråden ?? Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 God tur. Håper dere slipper havdisen vi hadde. Regner med dere har høyere fart, og bedre tid enn det vi hadde, og høyere dieselforbruk (og større tanker). Vi fylte Diesel tanken i Ålesund og Haugesund (og Hasselvika, men det er lenger nord) . Mener det var priser rundt 9:50 begge steder. Merket ikke noe problemer med dieselen der. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Tom Rør Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Diesel i brosundet nå er 9,90 ? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 3.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 (redigert) Takk for tilbakemeldingene. Flem`en ble overlevert i dag. Må ta igjen litt arbeid og pakke i morgen så håper jeg vi får dratt oppover søndag så vi er vel i Ålesund søndag eller mandag. Skal lese tråden din Tom ? Redigert 3.Juli.2020 av Sitrin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
bellen Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Om det er aktuelt, så anbefaler jeg deg å bunkre på Bunker Oil i Nørvevika, mener det er billigere der enn i Brosundet. Det er EN590. Skal du ha det billigste, så bunkrer du MGO på Skarbøvik Tankanlegg i Skarbøvika. Begge plassene har kortautomat. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 4.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2020 bellen skrev for 11 timer siden: Om det er aktuelt, så anbefaler jeg deg å bunkre på Bunker Oil i Nørvevika, mener det er billigere der enn i Brosundet. Det er EN590. Skal du ha det billigste, så bunkrer du MGO på Skarbøvik Tankanlegg i Skarbøvika. Begge plassene har kortautomat. Volvo D6 må bruke EN590 Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
nie Svart 9.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Hvordan gikk dette? Er Nye båten overtatt og sørlandsferien igang eller ble det "ufrivillig" vestlandsferie ? Har vært en vindfull uke?.... Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 9.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Takk for tilbakemeldingene. Flem`en ble overlevert på fredag og lørdagen gikk til pakking. kjørte til Vestnes på søndag og tok en overnatting der. På kvelden hadde jeg en dialog med selger og han hadde ulyd fra en reim som vi ble enig om at verkstedet skulle forsøke å bytte på mandag. Samtidig skulle delta ekstra filter bytte og impeller bytte. det fikk verkstedet gjort, men mye av mandagen gikk bort pga dette. vi fikk derfor ikke overtatt før klokken 1800, så kvelden ble sen. på tirsdag skulle vi kjøpe oss et bord til akterdekket og mat. Det tenkte vi skulle bli enkelt, men der tok vi feil. Hele dagen gikk med og vi kjøpte et «partybord» på Jula som vi får bruke midlertidig (ungdommen hjemme blir nok fornøyd med det). men vi begynte å komme oss i orden. onsdagen gikk vi til Ørstad og besøkte familie og fikk noen reisetips og spesielt rundt Stadt. vi ble anbefalt å gå når vind og strøm hadde samme retning så det ble tidlig opp kl. 0330 med avreise kl. 0400. Passerte Stadt rundt syv tiden. Der er det urolig sjø. Møtte Hurtigruta Finmark, men jeg hadde nok med å styre så det ble dårlig med bilder. Gikk så videre til Kalvåg hvor vi nå ligger og håper det snart blir mindre regn. Han her var nok mere engstelig enn vi var rundt Stadt. Kalvåg ser ut til å være et flott sted og vi ser frem til å gå noen turer i morgen. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Eureka Svart 9.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Skal være god sjømat å få der også. gratulerer med overtakelse ? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 9.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Takk. Ble middag i båten i dag, men vi blir nok et ekstra døgn og går noen turer så prøver vi restauranten i morgen (vi er glad i sjømat). Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Eureka Svart 9.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Gleder meg til det kommer tunnel gjennom Stad. ?? ( ikke ment som avsporing og videre debatt om det ) Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 15.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 (redigert) Da har vi kommet oss til Egersund. Vi ble lei av alt regnværet og satser på bedre vær på Sørlandet. Vi slet litt med å finne oss havn når vi nærmet oss Bergen og vi ble glade når vi fanten ledig plass ved Feste. Det var en del støy, men det regnet vi med at ville roe seg etterhvert så vi fikk slappet av litt, men da tok vi fullstendig feil. Dette var vist årets store konsert og fest og når ukjente folk begynte å gå om bord fant vi ut at dette var ikke stedet for å slappe av så vi dro til Litlebergen som var en vesentlig roligere havn. Det ble en ekstra overnatting i Rubbestadneset pga defekt landstrømslader som måtte modifiseres. Jeg regnet med at nå kom gassloddebolten til nytte men den slet med å bli varm nok så med. Tilleggsvarme fra gasskomfyren for loddebolten gjorde at jeg fikk smeltet fast loddetinnet (det var opprinnelig påloddede sikringer som ble erstattet med stift sikringer). Er nå i Egersund og er veldig av de flotte gamle bebyggelsen. Når han her kom inn til Kalvåg ble vi fort liten. Var flotte turmuligheter og mye fint å de i Kalvåg Flott natur men mye dårlig vær Denne er nok kjent for flere Redigert 15.Juli.2020 av Sitrin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Arvid_A Svart 15.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Her har det virkelig gått unna! Gratulerer med båtbyttet og god hentetur/ferie! Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 15.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Båten fungerer fint? Er dere på vei sørover i dag? Vi ligger øst for Kr.sand og går vestover til Mandal/Båly i morgen. Møter dere kanskje da?? Vi satset på tur over Jæren på fredag. God tur videre.?? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 15.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Takk for det Arvid_A Båten har fungert bra. Det har vært noen vannlekkasjer, men de er trolig fikset nå. Prøver å få vinsjen bak til å fungere, men tror jeg må ta det særdeles vanskelige valget og se etter brukerveiledningen (den har spenning og jeg har tilgang på hovedbryteren). Skulle også funnet ut av hvor man fyller på spylervæske (tørket saltvann gir dårlig sikt)). Ligger i Mandal og blir nok her i morgen også, men kunne tenkt meg å fått til aktervinsjen så vi får lagt oss i en uthavn. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Sitrin Svart 17.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2020 (redigert) Takk for besøket i går brs. Håper det har gått greit over Jæren. Måtte bytte trykkvannspumpa I går, men det var like greit, da jeg ikke var fornøyd med den gamle. har kommet oss til Blindleia og her er det mye båt. var heldig og fikk oss en fin longside plass utenfor Brekkestø. Redigert 17.Juli.2020 av Sitrin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
brs Svart 17.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2020 Kjekt å se Galeonen igjen og treffe nye eiere ?. Ja vi er allerede hjemme. Jæren gikk fint i dag tidlig. Holdt 25 knop hele veien, hadde medvind mesteparten av tiden. Tror Galeonen får et godt liv i deres eie. ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.