Fkk Startet 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2020 Etter å ha skiftet gjennomføring skal jeg nå skifte slangen fra toalettet til gjennomføringen. Skal indre diameter på slange samsvare med indre eller yttre diameter på "rørene"? På vanninntaket er både gjennomføringen og tuten på pumpen lik (3/4) men set nå at på utløpet er det ulikt; 1 1/2 på utløpet og 1 1/4 på gjennomføringen. Kan man bruke samme slange selv om disse har ulik Str, eller må jeg skjøte? Toalettet er rm69 og gjennomføring thrudesign Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Eg trur slange er oppgitt innvendig mål og stuss er oppgitt utvendig mål. Kan verka som du har montert feil gjennomføring på utløpet. Kan det unngås skjøter så er det best. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Roger jo Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 (redigert) Fkk skrev for 1 time siden: Skal indre diameter på slange samsvare med indre eller yttre diameter på "rørene"? På vanninntaket er både gjennomføringen og tuten på pumpen lik (3/4) men set nå at på utløpet er det ulikt; 1 1/2 på utløpet og 1 1/4 på gjennomføringen. Kan man bruke samme slange selv om disse har ulik Str, eller må jeg skjøte? Toalettet er rm69 og gjennomføring thrudesign Du skulle kjøpt Trudesign 1 1/2" (38mm) Det skal en ventil på skroggjenomføringen sett på en overgang på ventilen så det blir likt med toalettet- Indre diameter på slange skal "samsvare" med ytre diameter på "rørene". HUSK TO RUSTFRIE SLANGEKLEMMER ELLER EN SLIK Redigert 30.Juni.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Sjeldenutpå skrev 13 minutter siden: Eg trur slange er oppgitt innvendig mål og stuss er oppgitt utvendig mål. Kan verka som du har montert feil gjennomføring på utløpet. Kan det unngås skjøter så er det best. Korrekt antatt. Og øket scedule på rør krymper hølet. Omvendt på slanger. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Du kan også sette inn en reduksjonsnippel mellom slangestuss og ventil. Trudesign skal være kompatibelt med gjenger på messingdeler: https://www.marineshop.no/reduksjonsnippel/106608/reduksjonsnippel--utv1-1-2-inv1-1-4-messing Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 (redigert) Eller en slik i ventilen Slangekopling, 1 1/4" - Ø38mm Redigert 30.Juni.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Fkk Svart 30.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Tak for svar :) Har allerede slangestuss i ventilen, så må nok bruke skjøt. Nye ventiler og deler ble valgt ut fra gamle (sammenlignet på øyemål) men sjekket selvfølgelig ikke opp mot toalettet (lekse lært :p) Må det være doble slangeklemmer på skjøt også? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Fkk skrev 14 minutter siden: Må det være doble slangeklemmer på skjøt også? Du må i hvert fall ha det dersom skjøten er under vannlinjen. Jeg ville hatt det uansett for sikkerhets skyld. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Fkk skrev 1 time siden: Tak for svar :) Har allerede slangestuss i ventilen, så må nok bruke skjøt. Nye ventiler og deler ble valgt ut fra gamle (sammenlignet på øyemål) men Unngå mikmak , skift slange-stuss i ventilen. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Fkk Svart 1.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Til vanninntsket, er det krav til slange der, eller fungerer typ vannslange? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Hvorfor skifter du ikke heller slangestussen på kranen? De fleste kranene har tilhørende slangestusser i et par forskjellige dimensjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Fkk skrev 56 minutter siden: Til vanninntsket, er det krav til slange der, eller fungerer typ vannslange? Gå til Tess eller Hydroscand og si hva den skal brukes til. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.