Jump to content

Valg av ny kartplotter som erstatning for Geonav 6 Sunshine

Goddis77

Recommended Posts

Sitat

Hei

Geonav forsvant fra markedet for flere år siden, og det finnes ikke nyere programvare til denne så vidt vi vet.
De er derfor ikke i stand til å lese nye kart.

Med vennlig hilsen,

Lars Jørgen Kopperud
Seatronic® Båtutstyr AS

Har ikke aktive kart for denne plotteren for Bergen, og det ser stygt ut for å skaffe nye som virker heller.

Tenker dermed at jeg bør titte etter en ny en.

Den jeg har i dag er festet på kule for bruk både inne i styrhus og oppe på flybridge.

Er ikke ekkolodd på den, så den har ikke annet enn strøm.

Er det noen som har anbefalinger for en plotter? Gjerne en med integrert GPS og mulighet for å kunne legge til ekkolodd etc på den for senere bruk.

Primært er vi oppe på fly og kjører båten, men må kunne bruke den inne også.

Så først på denne her som vi har i dykkerklubben - https://www.watski.no/raymarine-dragonfly-7-pro-ekkolodd-kartplotter-1122i?artnr=112138&gclid=CjwKCAjwxev3BRBBEiwAiB_PWB2D33gizOh5Rh8tyobQPHAUmelKg_6P0v7FBXRNhqYbTIQlw_rJrBoCop8QAvD_BwE , men denne er ganske basis når det gjelder kartdelen, og en kan ikke legge til ruter etc på denne her.

Så videre på denne her som kunne vært aktuell - https://www.hocom.no/p/15136/simrad-go7-xsr , men vet ikke om jeg kan koble den opp for bruk på 2 stasjoner?

Noen som har tips?  

abbor skrev 2 minutter siden:

Simrad GO7 XSR er brukervennlig har har mye funksjonalitet, et bra valg. Forstod ikke kommentaren din om at du ikke vet om du kan koble den opp for bruk for to stasjoner. Mer 2 strømkabler og 2 braketter er det enkelt å flytte denne mellom to posisjoner. 

Godt poeng. Skal se nærmere på den der tenker jeg :smiley:

Kan være verdt å vurdere Lowrance Elite Ti2. Den bygger på samme teinologiplattform som GO XSR, og har stort sett identisk funksjonalitet, men har mulighet til å koble sammen to enheter via WiFi. Den deler vanlig ekkolodd (ikke StructureScan), kartbrikke og waypoints over WiFi. Så hvis du senere vil ha en dedikert enhet på flybridge så er Elite Ti2 et bedre valg. Ulempen med Elite Ti2 er at den ikke støtter de mer avanserte Simrad autopilotene (støtter bare NAC-1 autopilotcomputer) og støtter heller ikke radar. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...