Jump to content

Skade i kjøl


Eos

Recommended Posts

Har fjernet alt gammet bunnstoff på min 81 modell AliCraft (fant minst 5 forskjellige farger).

 

Oppdaget noe sparkel på kjølen som hadde løsnet. Da jeg brakk av de løse delen oppdaget jeg delaminert glassfiber bak. Tenkte at dette var en enkel og liten jobb med å pusse og bygge opp. Den gang ei.

Da jeg hadde pusser litt, kom jeg inn til kjølstokken, og den var vasstrukken. Pusset vekk litt mere delaminert glassfiber, og så at et hull i kjølstokken var sparklet. Det forklarte hvorfor det var sparkel på dørken i kabinen. Mest sannsynlig har en tidligere eier montert en gjennomgående giver til ekkolodd el. Etter at giveren er fjernet har man kun sparklet inne og ute.

 

Jeg endte opp med å pusse et 10 cm spor i 5 cm bredde i kabin dørken. Værre ble det med kjølen har pusset vekk 0,4 meter i 10cm bredde. Båten har ikke dobbel bunn, men det er et lite område rundt kjølstokken som er dobbel. Likevel er det pusset bort så mye at det er hull igjennom

 

Når jeg hadde pusset meg gjennom til kjølstokken oppdaget jeg at det er ca. 5 cm tomrom mellom kjølstokk og glassfiberkjølen.

 

Har nå tørket ut kjølstokken og slipt vekk all delaminert glassfiber, og er klar til å tette båten igjen.

 

Så kommer mitt spørsmål, som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

 

Tommrommet mellom kjølstokk og glassfiberkjølen regner jeg med skal være der. Men for å lette oppbyggingen av ny kjøl med identisk form har jeg tenkt å legge inn litt isopor el for å ha noe å legge ny glassfiber i mot.

Er det en riktig måte å gå frem på?

 

Hilsen

Eos

Bilde

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...