utternS52 Startet 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2020 Heia. Tenkte å ta med min Benetau Antares 680 på hytta i sommer for første gang. Den vil bli liggende på bøye. Derfor må jeg ha meg en stødig jolle (helst som kan brukes med motor så barnebarnet kan leke seg litt) så da trenger jeg tips til en jolle som er stødig nok til at tilårskomne far kan klive opp i en såpass høy båt som Antaresen er, uten at jeg skal være sommerens underholdning for alle som soler seg på brygga. Kunne hatt line ut til båten og dra den til brygga, men det er alt for mange badende/solende på brygga til at det er noe kjekt..Noen tips og erfaringer folkens? Sitér dette innlegget Uttern S52 With Vital Dromedille 15 Skibsplast Familyship 19 Link to post
Faxen Svart 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 (redigert) Gammel 10 fot With jolle er veldig stødig. Redigert 1.Juli.2020 av Faxen (see edit history) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
enslagsgjest Svart 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Mange alternativer her. Det stødigste hadde kanskje vært en gummibåt eller rib. Skal mye til å velte en slik en. https://www.westsystem.no/p/18998/suzumar-ds-270-rib En annen populær og stabil jolle er Terhi Baby Fun: https://www.westsystem.no/p/12854/terhi-baby-fun Det går også an å gå ruten med mykplastbåter som Hasle / River / Pioner osv. Her er noen eksempel: Pioner 8 Mini https://pionerboat.no/pioner-8-mini/ Steady 260 https://steadyboat.no/steady260/ River 290 https://www.westsystem.no/p/12926/river-290 Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Familiesnekke Svart 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Jeg har Steady 320. Den kan jeg stå og gå hvor som helst på, uten at det vingler. Båten veier ca 150kg. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Jeg har Pioner 8 mini i dag og kunne godt tenke meg en River 290 neste gang. Stødigere og ikke så alt for tung (85 kg). Jeg er også sikker på at den er mye mer stabil enn Pioneren. Til info veier jeg ca 80 kg og synes at Pioner 8 mini er ustabil å stå i (som du må). Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Komodo Svart 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Uten tvil Steady. Finnes i størrelser fra 8-15 fot. Kan overhode ikke sammenlignes med små glassfiberjoller når det gjelder stødighet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Big Horn Svart 2.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Husker bare Pioner opplevde jeg som det mest utstabile man kunne skaffe tilbake på 80-tallet. Etter det har jeg aldri sittet i en Pioner, så mulig det har skjedd noe etter den tid...... Gummibåt / RIB er som sagt svært stabile, og har naturlig fender når du skal fra en båt til den andre. Sitér dette innlegget Link to post
utternS52 Svart 3.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Takk for svar og tips alle sammen, da får jeg bruke helga til å studere litt ? Sitér dette innlegget Uttern S52 With Vital Dromedille 15 Skibsplast Familyship 19 Link to post
Napoli Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Vi har akkurat kjøpt inn en Steady 260. Jeg veier rundt 100kg - og kan uten videre stå og gynge på kanten, uten at båten oppleves som ustabil i det hele tatt. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
gmortens Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Har både River 290 og Pioner 8 (ny). Riveren kan familien ha dansefest på riba uten bevegelse i båden. Pioner 8 er stabil for en 10-åring, en voksen presser riba under vann. Ingen glassfiberbåder kan sammenligne seg med typ Steady/AL/River, selv ikke stabile Fun 3. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2020 Skal nok godt gjøres å slå steady/river osv på stabilitet - og soliditet. Har selv en gummibåt på 2.70 til dette bruket - langgrunt mange plasser hvor jeg ferdes. Stødig nok men mye lettere enn feks en steady så blir litt mer vinglete når man skal ombord i moderskipet osv. Men den har den fordelen at jeg får den ombord i min 19 fots yamarin om jeg skal gå lengre strekk så jeg slipper å slepe. Og så kan den pakkes bort om nødvendig, vet ikke hvor viktig det er for deg? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.