Jump to content

Antall.mb når man streamer TV signal

Buttnes

Recommended Posts

Kommer jo an på oppløsning da, men med medium oppløsning på typisk NRK eller Netflix ligger vi på ca 0,7GB pr time. Den oppløsningen holder nok opp til ca 32" TV tenker jeg. Når de yngste ligget på mobil blir det kjørt 360p oppløsning, og da går det ett par hundre MB i timen.

Jeg har låst Netflix til laveste kvalitet som skal da bruke ca 300mb i timen, noe jeg føler at stemmer. Det vil da bli 2x0.3x21=12.6gb
Meg bekjent er det få andre tilbyderen som har denne muligheten. Jeg har spurt både TV2 og dPlay om å innføre dette, men ikke skjedd noe foreløpig.

TV2 og dPlay spiser rundt 2gb i timen.

2x2x21=84gb

Nrk ser vi aldri på, så der vet jeg ikke.

Youtube har mulighet for å begrense kvaliteten, men den tilbakestilles til «Auto» når man lukker applikasjonen. med god 4G-dekning er «auto» ganske høy kvalitet. Har spurt her også om mulighet til å kunne fastlåste kvaliteten.

Redigert av PostIT (see edit history)

Jeg hadde investert i en rimelig 4g router  på 12V, jeg har en du kan få kjøpe da jeg oppgraderte med eksterne antenner. Men det er ikke poenget. De fleste routere kan låse maks båndbredde. La oss si du låser til 3Mbit på routeren. Da vet du at det er maks forbrenning av gigabyte  Det skal kunne gi greit bilde på TV i 720p på de fleste tjenester. Jeg ville anbefalt en Chromecast i TVen i tillegg. 

På 3 Mbit steam bruker du 1.26 gigabyte per time. Etter 21 dager i 2 timer er det 53 Gigabyte. Vil du bruke mindre kan du prøve med 2 Mbit, men min erfaring er at 3Mbit er minimum for god oppløsning for en bruker. Nå er jeg kanskje litt kresen så du får sjekke hva du selv synes. 

Vi har tre unger ombord med nettbrett osv, så jeg låser på 10 Mbit og da er det ingen klager. Men vi svir av 300-500GB på en sommermåned. Skulle jeg satt ned foten hadde det blitt så mye klaging at vi hadde endt på land, så den kostnaden er det verdt. 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...