Jump to content

VP AD41-A oljetrykk regulator ventil


Scotters

Recommended Posts

Hei alle her på forumet

 

Har nylig kjøpt en Coronet 26 Family fra 1976 med en circa 1990 model AD41-A motor. Motoren starter lett og ser ut til å bra I god stand med 1200 timer. Olje trykk er faktiskt bra - 35 psi kalt på tomgang of 65 psi på høyere turtall kaldt. Etter oppvarming så ligger det på 60 psi på marsjfart og 30psi på tomgang. Av og til ligger det bitte lit under 60psi på marsj og bitte litt under 30psi på tomgang. Etter alt eg har lest så er dette OK. Men... en gang inni mellom (og tror eg ofte når eg ser at det ligger bitte litt under 30psi på varmt tomgang) kan eg hører at det en en lyd bak olje filter (med motor lukk upp og hode ned mot motoren selvfølgelig). På engelsk detter lyd beskrive vi som "buzzing" (som en vepps, for eksempel). Når turtall øker et par hundre så gar den vekk. Dette er dukke opp ikke hele tiden men det er når motoren er varmt. 

 

Eg misteker litt svakhet/feil i oljetrykk reguleringsventile(r), slik at de opner og stenger litt på en vist turtall når de burde ikke. Når dette er på høy frekvens så lager det en buzzing lyd. Og kansje fører til den bitte litt senking av olje trykk. 

 

Noen som har erfaring med disse og å bytte de ut? Mener det er 2 av de fra det eg har lest og at de kan bli problemastiske på gamlere AD41 motorer. 

 

På forhand takk for hjelp og info

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...