vegard666 Startet 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2020 På årets første tur kom det en tikkende lyd fra motoren og den begynte å fuske/ gikk på tre sylindre ved pådrag. På tomgang er lyden der men den går fint. Har hatt av toppen og slipt den samt sjekket ventiler,alt ser fint ut. Noen som har vært borti dette og kan komme med tips ? Lenke til film med lyden: Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Kom dette etter du hadde toppen av? Har du dobbelsjekket at registerreim er klokket rett, tenker hovedsakelig under svinghjul? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle_Anka Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Lettere å si hvis du kan flytte mikrofonen rundt på forskjellige plasser så en kan høre forskjeller i lydnivå. Hvis du ikke har prøvd det allerede så bruk et kubein til å lytte med. Eller noe annet solid dings av jern. Hold den mot kraniet litt foran øra og den andre delen mot forskjellige punkter på motoren. Hvis jeg skal leke gjetteleken med lyden så gjetter jeg på et rådslager. Grunn til det er lyden, frekvensen på lyden og at det høres ut som om den øker med belastning. Så lytt litt i nedre del av motoren rundt veiven og prøv å hør forskjell på de 4 sylindrene. Er mulig å finne ut mye med denne metoden. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle_Anka Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 En annen mulighet er et altfor stort ventilspill men lyden høres til å være litt for «skarp». Sitér dette innlegget Link to post
småsei Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 PolarLi skrev for 3 timer siden: Kom dette etter du hadde toppen av? Har du dobbelsjekket at registerreim er klokket rett, tenker hovedsakelig under svinghjul? Det kom før jeg hadde tatt av toppen. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 4.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2020 Høres nesten ut som overslag av gnist et sted ? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 4.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2020 Skrotnisse skrev 38 minutter siden: Høres nesten ut som overslag av gnist et sted ? Den tanken gjorde jeg meg også. Prøv å starte den når det er mørkt for å se ett gnist på avveie Sitér dette innlegget Link to post
Kalle_Anka Svart 4.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2020 Enig. Du kan også lossne en plugghette om gangen så finner du ut hvilken sylinder den ikke går på. Sitér dette innlegget Link to post
anders1234 Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Tror det er ventiltikking. Ta av toppdeksel og sjekk om en av knastene på kammen kan være slitt. Sjekk også knasten på bensinpumpa. når det gjelder fusken, så flytter du sannsynligvis ikke tenningen når du gir gass på forgasseren slik som du gjør. Motoren får da for lav fortenning og vil fuske. skjer det samme hvis du gir gass med spaken? Sitér dette innlegget Link to post
vegard666 Svart 31.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 Da var fasiten der, rådebank. Har hatt den på verksted og fått estimert reparasjonskostnader til ca 40 000, så da blir det ny motor på meg. Takk for gode innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 31.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 Det var overraskende. Rådebank pleier å være en mye grovere lyd etter min erfaring. Jaja, lærer hele tiden Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.