Kalle_Anka Startet 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2020 Kortslutning i gamle motoren på en Ilas 1000w vinsj. Hvordan fuktsikre den nye på beste måte? Funderer på noen lakk eller plastidip. Elendig fuktsikring som standard. Men topp hjelp og service fra vinsjkompaniet på Lambertseter. Nesten en gleder å spendere penger hos den hyggelige gjengen der:) Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Har nettopp skiftet vinsj selv. Hos Ilas så de at spyling med ferskvann før opplag skal være tilstrekkelig. Tror nok jeg kommer til å spyle en gang i løpet av sesongen også, gjerne med Salt-x. Noe beskyttende spray før opplag vil vel heller ikke skade. Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Jeg sprayet vaselinspray over hele etter at jeg overhalte og lakkerte vinsjmotoren. Er nok mest viktig å få skyldt ut saltvann av og til, men der er jeg for sløv. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Landcrab skrev for 1 time siden: Er nok mest viktig å få skyldt ut saltvann av og til, men der er jeg for sløv. Det er ikke så mye arbeid å spyle. Bare å ta ut proppen i dekselet og putt inn slangen. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle_Anka Svart 6.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2020 De sa det til meg også. Men jeg såg hvordan motoren såg ut. Har sett lignende motorer på Ilas tidligere. De kan vel ikke si noe annet, da sier de at motoren deres ikke er god nok. Jeg tettet alle steder fukt kan komme in med mye tech7. Sen sprayet jeg hele motoren med lithiumfett. Avslutninger er tettet med krympeslange og tech7. Dessverre var begge fester i gearhuset knekkt. Men lager nye hull og snudde motoren 90grader. Det oppdager jeg etter bildene er tatt. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 6.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2020 I manualen for min Anchorlift står det: «spray motor og gear godt inn med TECTYL eller CRC heftefett.» Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 6.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2020 Frivakt skrev On 3.7.2020 at 19.25: Det er ikke så mye arbeid å spyle. Bare å ta ut proppen i dekselet og putt inn slangen. Prøvde i går, det tok ca 2 minutter å få av lokket og stappe slangen inn?? Pleier å spyle ankerlina nesten hver gang den har vært brukt, så da skal jeg prøve å få inn en rutine hvor jeg spyler inn i motorhuset også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.