kaik Startet 3.Juli.2020 Del på Facebook Startet 3.Juli.2020 Jeg har sett at på kabelstokken som ligger bak instrumentene så er det kontakter som er merket med gult Volvo klistermerke "Turbo". Er det noen som vet om disse kan brukes og hva slags signal som er der? Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 4.Juli.2020 Del på Facebook Svart 4.Juli.2020 (redigert) Hvis ledningen som er merket 'Turbo' er blå/gul, er den sannsynlig for turbotrykk. Da er ledningen normalt ikke koblet til noe i den andre enden. Redigert 4.Juli.2020 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kaik Svart 6.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Det er tre ledninger. Sort + blå/gul + blå/rød. Det er et eller annet signal der for jeg testet med et annet Volvo oljetrykkinstrument jeg har. Når man setter på "tenningen" går det opp til fullt utslag. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 (redigert) http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-c166-turbo-charge-pressure-gauge-diesel-engines.aspx Har du 'turbotrykkspenning', skal du finne giveren på innsuget på motoren. Redigert 6.Juli.2020 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Givaren 'drar ner' visarutslaget genom att bidra med en resistans mot minus. Att en annan mätare som Du ansluter till spänning men utan givare går upp till fullt utslag är att vänta. Om man ansluter spänning till instrumentet men inte någon givare så gör instrumentet fullt utslag. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Dette er vel standard ledningsnett. Jeg har også denne pluggen på en KAD42, men jeg har ikke giver. Skal til å legge opp til en selv, dog Sitér dette innlegget Link to post
kaik Svart 7.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2020 Ja etter hva Ebonita sier høres det ut som det ikke er giver i andre enden og at det er derfor instrumentet går til maks. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.