mons Startet 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2020 Tenkte meg inn Saltstraumen ca kl 15, men før det tenkte jeg å slippe mannskapet på land slik at de kan se Straumen når den går for fullt inn ca kl 12. Hvor og hvor nært kan jeg sette de i land på utsiden når strømmen går inn? Sitér dette innlegget Mons Link to post
Bårdp Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Du bør gå gjennom Straumen å sette de av på Tuv. Er ingen vettige steder på utsiden. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 3.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Takker. Hvis jeg gjør det ryker timeplanen da jeg vil til Rognan i 80 års dag på kvelden. Kan ikke gå igjennom før 15, og folkene vil se straumen på fullt før vi går igjennom. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Bårdp Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Hva er det for båt du har som ikke kan gå gjennom strømmen uten at den ligger i ro? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Må du til kai eller kan du sette de i land med lettbåt? Med lettbåt kan du gå øst for strømmen, kanskje Knapplundsbukta eller Nordre Knapplund, så får de gå en km eller så bort til strømmen. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
mons Svart 3.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 45 fot seilbåt og er ikke mer kjent enn at jeg dykket i Straumen på 80-tallet og har gått igjennom etpar ganger siden. Vurderer lettbåt. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Bårdp Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 OK forstår. En må jo ha et vist fartspotensiale om en ikke skal ta hensyn til om strømmen går eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 4.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2020 Litt sent svar kanskje, men her kommer du greit inn med lettbåt. Mange år siden jeg var der, så jeg skal ikke banne 100% på at det ikke er neste bukt nærmere brua jeg egenglig tenker på. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
mons Svart 4.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2020 Det ble til at vi fisket til en time før strømsnu og gikk igjennom mens det enda rufset litt. Helt ok og sikkert en mer interessant opplevelse enn å se strømmen ovenfra. Takker for tips. Går forbi Skjerstad i stekende sol, vindstille og blå himmel. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.