Jump to content

Tungstartet VP D4-210, tips til feilsøking


gixen

Recommended Posts

Hei!

Jeg har 2xVP D4-210 fra 2004 der den ene av dem er tungstartet etter å ha stått en tid. Må kinne en 5-6 sekunder før den kommer skikkelig, mens den andre starter umiddelbart. Når den starter er det litt mer røyk fra den enn nummer to et par sekunder. Motor går ellers som normalt når den først er i gang. Det er nye store startbatterier som er toppladet.

 

Min første tanke er dieseltilførsel, da pumpen på toppen av filteret kan pumpes en del før den blir hard igjen ganske umiddelbart etter stopp. Jeg kan derimot ikke finne lekkasje verken på tur eller retur. Kan det komme luft til selv om det ikke lekker diesel?

 

Andre tips til feilkilder? Kan det være dyser som synger på siste verset?

 

Geir Inge

Link to post
Share on other sites

Er dette ved kalde motorer? Jeg opplever at vår D6 er mer tungstartet varm/halvvarm enn kald. 

 

Om du mistenker luftlekkasje i dieselsystemet kan du skjøte på returslangen med en bit gjennomsiktig slange for å se om det er luftbobler. Lurt å gjøre dette på begge motorene for å se om det er noen forskjell. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...