Guttu Startet 5.Juli.2020 Del på Facebook Startet 5.Juli.2020 Det er svetting rundt starter. Dette er kommet etter ca 60t gangtid. Er er det noe pakning jeg kan få byttet ut her? Tørket rent for å lokalisere nærmere. Ville ikke ta turen ut nå. Tips mottas inntil jeg har fått lokalisert etter en tur utpå. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 5.Juli.2020 Del på Facebook Svart 5.Juli.2020 Det kommer ikke fra starteren der er det ingen olje. Kan nok være akslingstettingen på innsiden av svinghjulet. Sitér dette innlegget Link to post
Guttu Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2020 Ja syns det var litt rart. Det var så veldig konsentrert lekkasje, var kun den. Og den var noe seig. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 5.Juli.2020 Del på Facebook Svart 5.Juli.2020 Sladreholet på intercooler er rett over framkant av startar, det er lett å lokalisera om olja kjem derifrå. Sitér dette innlegget Link to post
Guttu Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2020 Ok, takk for svar. Om det skulle komme derifra så? Hva burde jeg gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 5.Juli.2020 Del på Facebook Svart 5.Juli.2020 Guttu skrev 4 minutter siden: Ok, takk for svar. Om det skulle komme derifra så? Hva burde jeg gjøre? Skifte tettningene i turboen. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 5.Juli.2020 Del på Facebook Svart 5.Juli.2020 På bildet skimtar eg olje oppunder intercooler, så det verkar sannsynleg. Eg ville ha gjort reint og sjekka lekkasjemengde / tid, først. Men det er nok turboen som er hovedmistenkt ja. Sitér dette innlegget Link to post
Guttu Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2020 Havlengt skrev 3 minutter siden: På bildet skimtar eg olje oppunder intercooler, så det verkar sannsynleg. Eg ville ha gjort reint og sjekka lekkasjemengde / tid, først. Men det er nok turboen som er hovedmistenkt ja. Ok. Jeg skal ta en nærmere titt på det i morgen. Var veldig vanskelig å lokalisere presist. Oljen var noe seig også. Mengden ser noe voldsom ut. Men var ikke noe søl under motor, eller hengende dråper. Takk :) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.Juli.2020 Del på Facebook Svart 5.Juli.2020 Det er nok turboen som holder på å takke for seg. Renner nok ut sladrehullet på aftercooler, som andre her sier. Om lekkasjen blir for stor, så kan motoren begynde å tenne på oljen og da får du ikke til å stoppe motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 5.Juli.2020 Del på Facebook Svart 5.Juli.2020 Oljen kan også komme fra veivhusventilasjonen. Hvordan er oljenivået på motoren? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Guttu Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2020 bellen skrev 7 minutter siden: Det er nok turboen som holder på å takke for seg. Renner nok ut sladrehullet på aftercooler, som andre her sier. Om lekkasjen blir for stor, så kan motoren begynde å tenne på oljen og da får du ikke til å stoppe motoren. Ja, må jeg få sjekket turbo. Turboen er ikke mer enn 3år gammel. Sitér dette innlegget Link to post
Guttu Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2020 Brigg skrev 5 minutter siden: Oljen kan også komme fra veivhusventilasjonen. Hvordan er oljenivået på motoren? Oljenivået er ok, tett oppunder maks. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Guttu skrev for 7 timer siden: Oljenivået er ok, tett oppunder maks. Første bud vask. Noe olje kan man forvente ut her. Ta ut innsats til intercooler og legg i varmtvann mikset med eddik.(35%) Sitér dette innlegget Link to post
Guttu Svart 6.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Guttu skrev for 2 timer siden: Takk for tips! Ved mye "kosekjøring" så kan det være lurt å blåse ut litt av disse motorene Sitér dette innlegget Link to post
Guttu Svart 6.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 TrikkerN Lønning skrev 17 minutter siden: Ved mye "kosekjøring" så kan det være lurt å blåse ut litt av disse motorene Ja. Motor er veldig bra stand og pent kjørt av eldre mann. Ikke noe gris i motorrom, kan gå barbeint. Veldig lett å se om det er noe som ikke stemmer, noe som også er bra😊 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.