nomen Startet 5.Juli.2020 Del på Facebook Startet 5.Juli.2020 Jeg lurer på å bytte båt, og Baltic står på listen. Jeg ser at flere av disse har hardtopp, noen jeg ikke vil ha. Er det noen som kjenner til om hvordan man kan bygge om til ren kalesjeløsning? Er det "bare" å skru av hardtoppen, og sette på kalesje? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Dykker Svart 5.Juli.2020 Del på Facebook Svart 5.Juli.2020 Er vel bare å skru av HT. Ligger skruer til kalesje i skinna over vinduet. Sikker på at du vil fjerne HT? Blir godt med sjøsprøyt mellom kalesje og vindu. Jeg hadde en 2004 Baltic HT, var kjempefornøyd med den løsningen. Sitér dette innlegget Link to post
Potain Svart 5.Juli.2020 Del på Facebook Svart 5.Juli.2020 Riktig ,skru av, kapp den i tre deler og kjør på fyllinga. Du må ha ny kalesje og nye bøyler, dette er hyllevare. Når hardtoppen er fjernet så må du legge i en gummilist på toppen av vindskjemen. Denne er også hyllevare. Ikke glem at du må ha ny mast . Litt ny kabling må også til. Enkel og grei jobb. Men koster deg nok 20-25 lapper. Har gjort det samme selv en gang i tiden. Ble lei av å gå rundt med kul i hodet hele sommeren Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 5.Juli.2020 Del på Facebook Svart 5.Juli.2020 Lure på om denne HT vil passe på min In-Lander som er veldig lik de gamle Baltic oppe. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
nomen Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2020 Synes jeg får følelsen av å sitte i ett drivhus under den HT'en. Er "avhengig" av å få frisk sjøluft i fjeset, og gjerne litt sjøsprøyt også🙂 Kalesjebåt er det jo uansett. Er også litt skeptisk til akterkabinen, synes den ser trang ut, og den som ligger innerst må jo klyve over den andre for å komme ut. Er nok litt bortskjemt idag, med 180x200 seng og 25cmm tykke fjærmadrasser fremme i Skarpnesen. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Grand Banks jr Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Jeg hadde ikke fjernet hardtop, men skåret ut midten og skrudd på massiv teak list rundt hullet og montert 1-2 lave bøyler over og fått laget en passende kalesjebit. Vi gjorde det med en Concorde 9000. Ble det beste av begge verdener. Hadde dermed sprutsikker løsning, med targabøyle og alle de andre fordelene, og kunne samtidig veldig enkelt ta av kalesjetoppen og gå frihet under åpen himmel. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.