Maika Startet 8.Juli.2020 Del på Facebook Startet 8.Juli.2020 Dersom unger, kone og vær er i balanse, blir det kanskje noen dager nedom Tyskland før vi vender balja nordover igjen. Hvilke steder er verdt å besøke og hvorfor? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 8.Juli.2020 Del på Facebook Svart 8.Juli.2020 @Tom Rør har været der en del. Tjek hans rejsebeskrivelser fra sidste år. Mener der var mange gode tips og fotos der. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 8.Juli.2020 Del på Facebook Svart 8.Juli.2020 Coxhaven ...en av de fineste byen i nordvest Tyskland vi var i... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.Juli.2020 Del på Facebook Svart 8.Juli.2020 Maika skrev 1 time siden: Dersom unger, kone og vær er i balanse, blir det kanskje noen dager nedom Tyskland før vi vender balja nordover igjen. Hvilke steder er verdt å besøke og hvorfor? Skal dere på nordsjø eller østersjøsiden? Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 9.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2020 Coxhaven er fin, ja. Var innom der for mange år siden. Denne turen blir det nok bare noen dager over fra Danmark før vi drar tilbake, så nå er jeg hovedsaklig interessert i steder syd for Danmark, men andre steder er også interessante for andre turer, så kjør på:) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 9.Juli.2020 Del på Facebook Svart 9.Juli.2020 Flensburg. Ærø og Ærøkøbing i Danmark Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Maika Svart 9.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2020 Ja, Flensburg er fin og lett tilgjengelig fra Sydfynsk Øhav som vi kommer til å plaske rundt i en stund. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 9.Juli.2020 Del på Facebook Svart 9.Juli.2020 Wismar skall visst vare flott...men der har jeg ikke vart sen har du Ruegen o Stralsund Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tom Rør Svart 9.Juli.2020 Del på Facebook Svart 9.Juli.2020 (redigert) Her finner dere flere havner vi besøkte i fjor👍 Her er fra 2018, hvor vi også besøkte mange havner i Nord-Tyskland. Der er mange å velge i 👍 Redigert 9.Juli.2020 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 9.Juli.2020 Del på Facebook Svart 9.Juli.2020 (redigert) Maika skrev for 3 timer siden: Coxhaven er fin, ja. Var innom der for mange år siden. Denne turen blir det nok bare noen dager over fra Danmark før vi drar tilbake, så nå er jeg hovedsaklig interessert i steder syd for Danmark, men andre steder er også interessante for andre turer, så kjør på:) Ok, dere er på øst kysten... En havn jeg ikke vil anbefale der er Damp .. Der er egentlig fine fasiliteter, men havnen er elendig i nord og nordøstlige vinder... Det var nesten umulig å være ombord....vurderte faktisk hotellet på land en stund... Derimot kan jeg anbefale Langbalau...tror jeg det staves... Veldig koselig liten tysk fiskerihavn... Redigert 9.Juli.2020 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 9.Juli.2020 Del på Facebook Svart 9.Juli.2020 (redigert) Maasholm er en av de første tyske havner, om du går på østsiden av Danmark. Du finner den rett sør for Flensburgfjorden. Meget idyllisk sted! Redigert 9.Juli.2020 av arkmarin (see edit history) Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Tom Rør Svart 9.Juli.2020 Del på Facebook Svart 9.Juli.2020 (redigert) Niendorf er koselig. Rett ved Travemünde. Og som nevnt er Maasholm koselig. Fortsetter du videre for Maasholm finner du Kappeln. Fin liten by. Eckernförde er også trivelig Mange havner å velge i 👍 Redigert 9.Juli.2020 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 9.Juli.2020 Del på Facebook Svart 9.Juli.2020 Wismar er en fine by. Har jobbet der en stund å bodd rett på havna. Men prøv å få plass i havna som ligger borte med verftet å ikke den borte med industrihavna. Er ofte masse bråk fra laste/losse aktiviteter i industrihavna til langt ut på natta å fra tidlig morgen. Selve byen er fine med mange små gater å en goe del restauranter. Men er lite pøbber. Men vær obs på at det er en turistby, med store mengder tyske turister. Disse kommer i busslaster i tillegg til alle de som leier ferieleilighet/hus. Så prisene for feriehus7leilighet er hinsides all fornuft i sommer halvåret. Ligger også en mindre marina rett før en kommer inn til havna, samt en større lengre ute på vest siden av bukta. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Maika Svart 9.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2020 Takk for mange bra forslag! Jeg håpet å høre at Maasholm, Kappeln og Eckernförde var fine, da de nok blir mest tilgjengelig for oss i år, og også ser ut som de er fine å ankre opp utenfor (som vi foretrekker). Hvordan er det forresten nå med innsjekking når man seiler utenfor Schengen? I gamle dager måtte jo kapteinen inn med pass til alle ombord, men det er det vel sikkert slutt på nå med de åpne grensene i EU? Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 9.Juli.2020 Del på Facebook Svart 9.Juli.2020 Maika skrev 2 minutter siden: Takk for mange bra forslag! Jeg håpet å høre at Maasholm, Kappeln og Eckernförde var fine, da de nok blir mest tilgjengelig for oss i år, og også ser ut som de er fine å ankre opp utenfor (som vi foretrekker). Hvordan er det forresten nå med innsjekking når man seiler utenfor Schengen? I gamle dager måtte jo kapteinen inn med pass til alle ombord, men det er det vel sikkert slutt på nå med de åpne grensene i EU? Du er jo ikke uten for Schengen når du er i DK/Tyskland. Du må jo helt bort til Kaliningrad for å komme deg ut av Schengen. Så det er nok bare tut å kjør, uten om kanskje noen corona spørsmål. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Maika Svart 9.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2020 Min feil, jeg mente passfrihets-avtalen man har i de nordiske landene, ikke schengen-avtalen. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 9.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2020 Og nå kom jeg på at jeg hørt rykter om at det er diverse papirer man også egentlig skal ha med seg. (For 25 år siden hadde vi bare med pass.) Kjøpskontrakt ligger hjemme, men forsikringsbevis har jeg jo på nettet. Regner med at det går greit, men noen tyskere er jo kjent for at det skal være orden i sakene.. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 9.Juli.2020 Del på Facebook Svart 9.Juli.2020 En viser ikke pass innen Schengen normalt, å Norge er med i Schengen. eneste er at det nu er utvidet grensekontroll grunnet corona. Men vil de se pass, så kommer nok Havne politiet eller tollerne ombord å sjekker. Men har ikke hørt noe om at en må melde seg noen plass. Å jeg vet om mange Danske som reiser til Tyskland tit å ofte med båt på innkjøpsture. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Tom Rør Svart 9.Juli.2020 Del på Facebook Svart 9.Juli.2020 Vi har alltid hatt pass med oss, men hverken Tyskland Nederland eller Polen har etterspurt dette. Det har ikke manglet folk fra øvrigheten, men ingen har bedt oss fremvise noe som helst😊 Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 16.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2020 Da er Kappeln testet; trivelig by:) Ikke havneplass på nordsiden av broen for oss som er mer enn fire meter brede, men syd for den var det longside-plasser. (Broen åpner kvart på hver hele time.) I fjorden var det markert med et «10»-skilt som jeg antok var fartsgrensen. Det virket som alle holdt ca. 5 knop, angir de fartsgrensen på sjøen i km/t? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.Juli.2020 Del på Facebook Svart 16.Juli.2020 Koselig liten by😊 Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 16.Juli.2020 Del på Facebook Svart 16.Juli.2020 Maika skrev for 2 timer siden: Da er Kappeln testet; trivelig by:) Ikke havneplass på nordsiden av broen for oss som er mer enn fire meter brede, men syd for den var det longside-plasser. (Broen åpner kvart på hver hele time.) I fjorden var det markert med et «10»-skilt som jeg antok var fartsgrensen. Det virket som alle holdt ca. 5 knop, angir de fartsgrensen på sjøen i km/t? De bruker km på kanalene...men kan ikke huske at de drev med det på sjøen...🤔 Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 16.Juli.2020 Del på Facebook Svart 16.Juli.2020 Mener det heter ´knoten´ og ‘Seemeile´ auf Deutsch ! som Ida M, skriver km/tim på innenlands-wasser....kanaler o elver Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Maika Svart 16.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2020 Slien/Schlei er en fjord, men den har nok da km/t den også. Da var det nok like greit at jeg ikke freste forbi Kustwacht som kjørte rolig foran oss:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.