R.O Startet 9.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2020 Har fullversjon, men får ikke appen til å følge båten. Er det en enkel innstilling jeg har oversett... Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 9.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Du må ha en GPS mottaker tilknyttet appen Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 9.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Hej Lilla pilen i cirkeln längst ner till vänster. Varje gång du flyttat kartan utanför båtpositionen får du trycka på denna knapp. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 9.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Om du bruker nettbrett, så må dette ha GPS ja. Alternativt kan du bruke mobil som modem for nettbrett, så skal det fungere. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
R.O Svart 9.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Okkaby skrev 58 minutter siden: Om du bruker nettbrett, så må dette ha GPS ja. Alternativt kan du bruke mobil som modem for nettbrett, så skal det fungere. Det er en 3år gammel IPad pro 12,9 - posisjonen er svært nøyaktig, så denne må da ha GPS? Har også samme sak med GuleSider appen... som Ove T nevner, det er bare å trykke på pilen, så zommer den inn igjen, men skulle gjerne hatt den til å følge kartet... Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 9.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 På iPad må du ha cellular-verisjonen da GPS'en ligger i den modulen, ellers fungerer det aldri. Eventuelt kan du kjøpe en GPS-sak som du kobler til iPaden. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 9.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 brukte et billig lenovo nettbrett med betalt navionics for et par år siden. Brukte mobil som modem, og da fungerte det 100% uten å gjøre noe manuelt Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Ms Fortuna Svart 9.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Pil nederst til venstre trykkes på for ulike valg, ellers kan du og trykke menyvalg på den midterste knappen og velge kartvalg der. Men som tidligere uttalt, det forutsetter pad med gps. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 8.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2020 Noen som har funnet ut av dette problemet? Slitsomt å måtte trykke på knappen eller flytte kartet manuelt hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 8.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2020 Espen C skrev 27 minutter siden: Noen som har funnet ut av dette problemet? Slitsomt å måtte trykke på knappen eller flytte kartet manuelt hele tiden. Som tidligere sagt, trykke en gang på knappen nede til venstre, så skal kartet følge båten automatisk. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 8.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2020 bellen skrev 1 time siden: Som tidligere sagt, trykke en gang på knappen nede til venstre, så skal kartet følge båten automatisk. Da hopper den til riktig plass midt på kartet men kartet flytter seg ikke med båten som er problemet med denne appen. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 9.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2020 Har en eldgammel Ipad som jeg nesten bare bruker til Navionics, den fungerer fint og følger karttet som en vanlig plotter! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Espen C Svart 9.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2020 Så du kjører da aldri ut av kartet? Bruker du den online? Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 9.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2020 Bare for å spørre... du vet at denne pilen vi refererer til nede på venstre side har 3 funksjoner. Du kan velge ulike former for hvordan den skal følge kartet. Kurs, Nord opp osv. Bare trykke på den flere ganger. Har brukt navionics i mange år på pad og det fungerer utmerket, midt i kartet uansett.... Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 9.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2020 Espen C skrev for 18 timer siden: ... men kartet flytter seg ikke med båten som er problemet med denne appen. Det er neppe noe problem med appen. Jeg har Navionics på to nettbrett og en mobiltelefon, og dette har fungert feilfritt i alle år siden jeg kjøpte appen første gang. Samme med venner og kjente, det er mange som bruker Navionics. Dersom du har kjøpt en betalingversjon og har en kurant telefon/nettbrett som har gps, skal dette fungere av seg selv uten videre mikk. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2020 20 hours ago, Espen C said: Så du kjører da aldri ut av kartet? Bruker du den online? ikke online nei! det er kun GPS som trengs! du må trykke flere ganger på den røde pila so kommer du til modus der kartt dreier om båten! dette har jeg både på ipad og iphone Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
.Olsen Svart 10.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2020 Sikker på at dere har iPad med sim- kort mulighet da? En trenger ikke simkortet eller være online, men "vanlig" iPad uten sim-kort har ikke GPS innebygd. Androide brett har alltid GPS Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 10.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2020 (redigert) Så da virker den kun med det som heter Head up og ikke Course up eller North up? Jeg har ikke brukt Head up da jeg syns det var slitsomt med kartet som virret rundt hele tiden. Redigert 10.Oktober.2020 av Espen C (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 10.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2020 Bruker stort sett bare Course Up, med den røde streken forover. Men det er vel smak og behag hva man liker. Men uansett noe kart som virrer rundt har jeg ikke opplevd. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 10.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2020 Ms Fortuna skrev 4 minutter siden: Bruker stort sett bare Course Up, med den røde streken forover. Men det er vel smak og behag hva man liker. Men uansett noe kart som virrer rundt har jeg ikke opplevd. Det bruker jeg også og da må jeg flytte kartet manuelt når jeg kjører ut av kartet, kan det ha noe med at jeg har lastet ned kartet for å bruke offline tro? Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 10.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2020 Prøvd å reinstallere appen? Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Ms Fortuna Svart 10.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2020 Da slenger jeg ut påstanden om at du ikke har gps på denne, men sim kort/wifi som gjør at den kan beregne en form for posisjon. Hadde samme problemet på en tidligere pad her. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 10.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2020 Ms Fortuna skrev Just now: Da slenger jeg ut påstanden om at du ikke har gps på denne, men sim kort/wifi som gjør at den kan beregne en form for posisjon. Hadde samme problemet på en tidligere pad her. Bruker Samsung nettbrett med gps ja, uten sim. Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 10.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2020 Hm, snodig da skal jeg bite i meg den. Men dette høres veldig ut som et gps problem... Oppdatere padda? Kjør oppdatering på Navionics i kartet, symbolet over pilen med 2 firkanter, deretter update maps. Longshot men verdt et forsøk. Eller sjekk i google play butikk om appen må oppdateres der. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 10.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2020 HAr du skrudd på POsisjon i padda ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.