Jump to content

Erfaring med viksund 340 og volvo d6 med drev


tjt

Recommended Posts

Ikke svar på spørsmålet, men her finner du mye om Viksunds St.Cruz-modeller

 

 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Jeg er generelt skeptisk til større/tyngre båter med singel drev-installasjon. Har ellers ingenting negativt å si om drev, har hatt tre båter med tilsammen 5 Volvo-drev og har ingen skumle erfaringer. Dog kun erfaring med DP-E drev og ikke nyere, så rett meg gjerne om jeg tar helt feil... Men jeg tror at skal man forflytte mer en 4 tonn pr drev kan det få litt for mye belastning. Har vel sett at 5tonn+ på singel og feks Nord West 39 har ofte fått nye drev. Vil ikke si skygg unna, men sjekk mer nøye hvordan drevet girer. Om mulig sjekk girolja, om den ser fin ut. Spør hvordan båten er brukt/tatt opp i plan, om original olje er benyttet og om drevet har fått god service...

 

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke erfaring med 340 og drev. Men «standardinstallasjonen» med fast aksling var D6-370. Jeg opplever denne til å være bare akkurat så kraftig som nødvendig. Skulle gjerne hatt enda litt mer krefter for å få båten til å flate skikkelig ut i plan. 

 

Nå krever drevinstallasjonene mindre motor sammenlignet med fast aksling, men kanskje blir D6-310 på drev litt snaut?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...