tjt Startet 10.Juli.2020 Del på Facebook Startet 10.Juli.2020 Tenkte å bytte båt, og ser på Finn.no a det ligger ute ett par Viksund 340 med volvo penta d6 310 med drev. Fine båter og gode motorer, men klarer ikke å fri meg fra tanken på at motoriseringen kan være i snaueste laget, er det noen som har erfaring med denne kombinasjonen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 10.Juli.2020 Del på Facebook Svart 10.Juli.2020 Ikke svar på spørsmålet, men her finner du mye om Viksunds St.Cruz-modeller Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjetil1 Svart 10.Juli.2020 Del på Facebook Svart 10.Juli.2020 Jeg er generelt skeptisk til større/tyngre båter med singel drev-installasjon. Har ellers ingenting negativt å si om drev, har hatt tre båter med tilsammen 5 Volvo-drev og har ingen skumle erfaringer. Dog kun erfaring med DP-E drev og ikke nyere, så rett meg gjerne om jeg tar helt feil... Men jeg tror at skal man forflytte mer en 4 tonn pr drev kan det få litt for mye belastning. Har vel sett at 5tonn+ på singel og feks Nord West 39 har ofte fått nye drev. Vil ikke si skygg unna, men sjekk mer nøye hvordan drevet girer. Om mulig sjekk girolja, om den ser fin ut. Spør hvordan båten er brukt/tatt opp i plan, om original olje er benyttet og om drevet har fått god service... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post Share on other sites More sharing options...
_Bliss_ Svart 10.Juli.2020 Del på Facebook Svart 10.Juli.2020 Test med d6-355 https://www.batliv.no/allerbm-bm-bladarkiv-finnes/test-drev-eller-strak-aksel/660435 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
tjt Svart 10.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2020 Fin test, bra med vekt ombord og ett talende resultat. Kan nok virke som at en d6-310 muligens har problemer med å håndtere vekta på disse båtene, men mulig noen på forumet har erfaring med det. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 10.Juli.2020 Del på Facebook Svart 10.Juli.2020 Jeg har ikke erfaring med 340 og drev. Men «standardinstallasjonen» med fast aksling var D6-370. Jeg opplever denne til å være bare akkurat så kraftig som nødvendig. Skulle gjerne hatt enda litt mer krefter for å få båten til å flate skikkelig ut i plan. Nå krever drevinstallasjonene mindre motor sammenlignet med fast aksling, men kanskje blir D6-310 på drev litt snaut? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.