Jump to content

Kjøpe With 1500 eller Skibsplast 490?

ko-stens

Recommended Posts

Er i løypa til å skaffe oss en liten og rimelig fritidsbåt til bruk på mellomstor innsjø (Osensjøen i Trysil). Ser spesielt på With 1500 og Skibsplast 490. Sistnevnte er litt større, men 15 - 17 fot er innafor det vi ønsker. 

Fordeler og ulemper med begge? Er det noe spesielt å se opp for? De er jo relativt gamle nå, fra ca 1980-tallet. 

Blir nok mest cruising og noe dorging etter ørreten. Og litt morobruk da. Skjærgårdsjeep hadde sikkert vært midt i blinken til det meste, men om været slår om, er det jo kjekt med skikkelig vindskjerm og kalesje.

Har sett litt på Askeladden 475 og, type Fighter/Freestyle. Fin, men litt høyere pris enn tiltenkt, og fruen vil nok ha noe annet. Det fine med denne er for øvrig at rattet er sentrert i båten. Noe jeg misliker er når den lener seg over på siden, noe den forrige, en Skibsplast 460TS, gjorde ganske kraftig. Er større sjanse for at With’en gjør det, kanskje, siden den er mindre enn 490’en? 

Vet ikke hvor stødig With’en er?

ko-stens skrev for 2 timer siden:

Har sett litt på Askeladden 475 og, type Fighter/Freestyle. Fin, men litt høyere pris enn tiltenkt, og fruen vil nok ha noe annet. Det fine med denne er for øvrig at rattet er sentrert i båten. Noe jeg misliker er når den lener seg over på siden, noe den forrige, en Skibsplast 460TS

Askeladden 475  har jeg hatt tilgengelig en langhelg. Den har en stor tung dobbelkonsoll, og dermed ligger den skjevt mot styrbord, spesielt med to voksne bak vindskjermen......

I den størrelsen ville jeg klart foretrukket f.eks yamarin 4730....

Om du skal velge with eller skibsplast.... velg den som har den innredningsløsningen som du liker best

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...