ko-stens Startet 11.Juli.2020 Del på Facebook Startet 11.Juli.2020 Er i løypa til å skaffe oss en liten og rimelig fritidsbåt til bruk på mellomstor innsjø (Osensjøen i Trysil). Ser spesielt på With 1500 og Skibsplast 490. Sistnevnte er litt større, men 15 - 17 fot er innafor det vi ønsker. Fordeler og ulemper med begge? Er det noe spesielt å se opp for? De er jo relativt gamle nå, fra ca 1980-tallet. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Juli.2020 Del på Facebook Svart 11.Juli.2020 withen er nok mer lettdrevet, men også flatere i bunn. Vet ikke hvor mye det har å si for bruken den er tiltenkt? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
ko-stens Svart 11.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2020 Blir nok mest cruising og noe dorging etter ørreten. Og litt morobruk da. Skjærgårdsjeep hadde sikkert vært midt i blinken til det meste, men om været slår om, er det jo kjekt med skikkelig vindskjerm og kalesje. Har sett litt på Askeladden 475 og, type Fighter/Freestyle. Fin, men litt høyere pris enn tiltenkt, og fruen vil nok ha noe annet. Det fine med denne er for øvrig at rattet er sentrert i båten. Noe jeg misliker er når den lener seg over på siden, noe den forrige, en Skibsplast 460TS, gjorde ganske kraftig. Er større sjanse for at With’en gjør det, kanskje, siden den er mindre enn 490’en? Vet ikke hvor stødig With’en er? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 11.Juli.2020 Del på Facebook Svart 11.Juli.2020 ko-stens skrev for 2 timer siden: Har sett litt på Askeladden 475 og, type Fighter/Freestyle. Fin, men litt høyere pris enn tiltenkt, og fruen vil nok ha noe annet. Det fine med denne er for øvrig at rattet er sentrert i båten. Noe jeg misliker er når den lener seg over på siden, noe den forrige, en Skibsplast 460TS Askeladden 475 har jeg hatt tilgengelig en langhelg. Den har en stor tung dobbelkonsoll, og dermed ligger den skjevt mot styrbord, spesielt med to voksne bak vindskjermen...... I den størrelsen ville jeg klart foretrukket f.eks yamarin 4730.... Om du skal velge with eller skibsplast.... velg den som har den innredningsløsningen som du liker best Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.