Jump to content

Så var det min tur, blei litt ekstra jobb nå


Guest

Recommended Posts

Nå var det min tur til og ha ett uhell på sjøen. Trossa advarselen om og reise ut på sjøen i "stormen" som var den uka her, kom neeesten til Risør, hadde 1.5nm igjen til innkjøringa til Risør når båten plutselig blei svært rar å kjøre og plutselig mista fremdrifta og lyden. Litt kjipt når det er nærmere 2m bølger 

IMG_20200708_151130.jpg

IMG_20200708_172252.jpg

IMG_20200708_173202.jpg

Link to post
Share on other sites

Jakob T skrev 6 minutter siden:

På hengt motor, også kalla påhengsmotor 😂😂.

Rekner med at dette fikser du kjapt 😀

 

Hengemotor :P 

 

jeg har allerede tatt førstehjelp på motoren, så er det litt sliping og støping. Håper jeg er på vannet på tirsdag igjen :) 

Link to post
Share on other sites

Har tydeligvis vært råte i akterspeilet, så jeg dro 4stk 12mm bolter med 50mm skiver rett imellom akterspeilet. Syns det burde tålt 2m bølger og 50+ knop 

 

Har slått delvis hull i tunell taket, slått istykker en forlengelsesplate bak i skroget, slått istykker tunellforlengeren og så har det blitt noen sprekker rundt akterspeilet 

 

Jeg har enten treffi noe i vannet, eller så er det båten som har skada propellen. Litt kjipt og bruke 2000kr på å rette propellen, men skal vel ikke klage når det ikke koster mer enn 2000kr og noen timer med jobb for å komme på vannet igjen 

IMG_20200711_191044.jpg

Link to post
Share on other sites

Hva gjorde du da "båten ble rar å kjøre" (:giggle:)?

 

Fikk du hjelp av noen kompiser, eller hva? Må ha vært litt småhektisk i starten...

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Cerberus skrev 1 time siden:

Er det bølgene på bildet du omtaler som  2meter bølger? 50 knop i 2 meters bølger i den lille spretten der. Pøh

 

Den lille spretten er 25fot og har vinni offshore vm, men bølgene på bilde er endel mindre enn der jeg mista motoren 

Link to post
Share on other sites

andersb skrev for 10 timer siden:

når 3c båten mister motor har det vært sjø ;)

Hørtes mer ut som batbåt vær, enn catvær, bra det ikke gikk værre! 

 

Skulle nok helst ha kjørt en batbåt eller en tradisjonell vbunner. Men hadde med en "tøffing" fra Lillestrøm som aldri hadde blitt skremt av biler/motorsykkelen/gangstere. 

 

Jaggu blei han stille og glemte å puste noen ganger :) 

 

Grand Banks jr skrev for 10 timer siden:

Jeg savner bilder fra reparasjonene @Eika!!! 🙂

 

Post gjerne ofte. Godt lese-/ glanestoff det!

 

Har måtte jobbe litt på andre sine båter i helga, men skal få tatt noen bilder av skadene 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...