omhI Startet 12.Juli.2020 Del på Facebook Startet 12.Juli.2020 Hei Tenkte jeg skulle legge teak på badeplattformen min. I disse gjenbrukstider har jeg fått gratis en teakdør som jeg har slaktet og fått mange teakstaver med bredde 5,5 cm og tykkelse 12 mm Nå er det tid for å finne ut hvordan det skal se ut og da kommer spørsmålet : Hvordan legge teak rundt tanklokk best ? Se bilder. Jeg tenkte at det kanskje IKKE er lurt å kutte teaken ned til 1 cm bredde for å legge rundt tanklokket. Blir det for lite teak og et svakt punkt ? Tanklokket stikker opp 5 - 6 mm. Alternativet blir vel som bilde nr 2. Håper noe kan gi meg råd om dette Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2020 Del på Facebook Svart 12.Juli.2020 (redigert) Tenker du må gjøre dette omvendt. Demontere tanklokkstussen, legge teak, montere tanklokkstussen oppå teaken. Å ha nedsenket tanklokk det alltid ligger vann i er neppe ønskelig Redigert 12.Juli.2020 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 12.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2020 Takk for innspill Bitteliten. Ser den. Jeg får sjekke litt hvordan det kan gjøres. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 12.Juli.2020 Del på Facebook Svart 12.Juli.2020 (redigert) Jeg ville laget en sirkel av teak i plan med resten av teakdekket og som går ca 1 cm utenfor sirkelen som du har tegnet. Så ville jeg montert tanklokkstussen oppå denne, som Bitteliten foreslår. Rundt teaksirkelen skal det være en vanlig fuge med natmasse. 12 mm er rikelig tykkelse. Da kan du krysslime sirkelen av to lag, slik at den blir ekstra stabil og gjerne la den ligge LITT over resten av dekket. Redigert 12.Juli.2020 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Grand Banks jr Svart 12.Juli.2020 Del på Facebook Svart 12.Juli.2020 Enig med Bitteliten. Sitter tanklokket fast med 3 skruer (ganske standard)? Så sant det er nok slange bak er det i tilfelle veldig enkelt å heve. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
omhI Svart 13.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2020 Da håper jeg at tanklokket sitter med noen skruer som er lett å få opp og at det kan heves slik at det ligger oppå teaken som dere beskriver. Kommer til å sjekke når ferien begynner i August. Takk for innspill. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 13.Juli.2020 Del på Facebook Svart 13.Juli.2020 Legger ved et bilde fra akterdekket mitt til inspirasjon. Dette er fotbrytere for ankervinsjen. Fotbryterene satt opprinnelig nedsenket i teakrundingene. Det ble problemer med vann og dårlige kontakter. Derfor har jeg hevet bryterene med et ekstra stykke teak. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
omhI Svart 13.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2020 Ser flott ut NilsPils. Da ser vi hva jeg klarer å få til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.