Jump to content

Hvordan legge teak rundt tanklokk best ?

omhI

Recommended Posts

Hei

Tenkte jeg skulle legge teak på badeplattformen min. I disse gjenbrukstider har jeg fått gratis en teakdør som jeg har slaktet og fått mange teakstaver med bredde 5,5 cm og tykkelse 12 mm

Nå er det tid for å finne ut hvordan det skal se ut og da kommer spørsmålet : Hvordan legge teak rundt tanklokk best ?  Se bilder.

Jeg tenkte at det kanskje IKKE er lurt å kutte teaken ned til 1 cm bredde for å legge rundt tanklokket.  Blir det for lite teak og et svakt punkt ?

Tanklokket stikker opp 5 - 6 mm.

Alternativet blir vel som bilde nr 2.

Håper noe kan gi meg råd om dette

teak 1.jpg

teak 2.jpg

Jeg ville laget en sirkel av teak i plan med resten av teakdekket og som går ca 1 cm utenfor sirkelen som du har tegnet. Så ville jeg montert tanklokkstussen oppå denne, som Bitteliten foreslår. Rundt teaksirkelen skal det være en vanlig fuge med natmasse.

12 mm er rikelig tykkelse. Da kan du krysslime sirkelen av to lag, slik at den blir ekstra stabil og gjerne la den ligge LITT over resten av dekket.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Legger ved et bilde fra akterdekket mitt til inspirasjon.

Dette er fotbrytere for ankervinsjen.

Fotbryterene satt opprinnelig nedsenket i teakrundingene. Det ble problemer med vann og dårlige kontakter. Derfor har jeg hevet bryterene med et ekstra stykke teak.

IMG_1122.JPG

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...