Jump to content

Seilbåt ut av vannet. Hva har jeg glemt?

MD2030

Recommended Posts

Jeg har finni en slipp med ledig tid og fornuftig pris. 

Båten skal ut for å få montert dst800 (fart,temp,dybde) og forwardscan.

Den fikk nytt bunnstoff for litt over ett år siden, men jeg tenker å legge på to nye lag nå siden den først er oppe. har samme type bunnstoff som ble brukt forrige gang.

Utfordringen er at jeg kommer med båt og har dermed ikke tilgang til bil og om jeg manlger noe så vil det gå bort mye tid med å skaffe dette.

Først og fremst Sink.. den ble byttet for ett år siden, er det gode sjanser for at den trengs byttes nå? (neste tur opp av vannet vil forhåpentligvis være om 2år)

Dette er en bavaria 37 med blykjøl,  foldepropell og saildrive (penta), sitter det bare sink rundt drevet mot propellen her?

Olje til drevet bør vel også taes i samme slengen? der trengs vel bare en pakning og x liter vds olje? (belg taes en annen gang eller?)

Det jeg har til sensormontering er 51mm hullbor, tec7 og epoxy. 

Til bunnstoff har jeg slipepapir, rulle, stang, heldekkende dress, god støv/gassmaske og 5,25l seajet 033

Hva har jeg glemt? Øl?

Hvorfor to lag med bunnsmøring? Jeg ville ikke bunnsmørt med mindre det gamle har flasset av. Selv bunnsmører jeg aldri mer enn et lite lag langs vannlinjen og resten av skroget om jeg ser at det er begynt å bli tynnslitt. Ser ingen grunn til å bygge lag på lag med bunnsmøring som til slutt begynder å falle av i store flak.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...