thomasd Startet 13.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2020 Det er to stusser for tilførsel (og en for lufting) på septiktanken, men bare en er i bruk. Dimensjonen utvendig er 38 mm, innvendig ikke målt, men sikkert 4-5 mm gods, så ca 28-30mm. Hvordan ville godtfolket blendet dette enklest og lufttett? Har brukt flere lag med pvc-duk og slangeklemmer et års tid, men det holder ikke... Slangestuss 38 mm + ende-/blindplugg (men finner ikke noen slik i 38 mm...)? Skjære til noe blikk/metall og lime med passe store mengder tec7/e.l (er det lukttett..)? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 13.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2020 Om mulig, legg den opp som ekstra lufting. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Komodo Svart 13.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2020 En liten slangebit og en plugg i andre enden. Pluggen kan jo være nesten hva som helst. Helst plast eller metall da. Personlig dreier jeg meg en plugg i pom e.l. til slike formål, men jeg skjønner jo at de fleste ikke har dreiebenk i garasjen (merkelig nok ). Det du kan gjøre da er jo å bruke en slangenippel og skru på ei hette/kappe for å blinde den. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Eureka Svart 13.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2020 På min tank er det egen stuss til dekkstømming, som jeg enda ikke har tatt ibruk. -monterte tanken selv. stussen blendet jeg ved å sette på en stump septikslange, dytta i et trekon, de som brukes til nødtetting av lekkasjer, og dobbel slangeklemme. har holdt tett og luktfritt i 9 år ?det var ment midlertidig ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2020 Eureka skrev 12 minutter siden: har holdt tett og luktfritt i 9 år ?det var ment midlertidig ? En slik provosorisk løsning som blir permanent kalte vi da jeg jobbet i lydservice NRK-TV for Permasorisk! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Eureka Svart 13.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2020 ?? en vakker dag blir det dekkstømming Sitér dette innlegget Link to post
thomasd Svart 14.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 (redigert) Dekkstømming har jeg allerede, og 19 mm lufting. Da blir det hjemmelaget treplugg med litt bilgemaling på. Takk for innspill. Redigert 14.Juli.2020 av thomasd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 14.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 Endelokk i silikon: https://www.ebay.co.uk/itm/Silicone-Hose-End-Blanking-Caps-Silicon-Rubber-Cap-Off-Bung-Sizes-4mm-40mm/171995933957 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.