Mastiff Startet 14.Juli.2020 Del på Facebook Startet 14.Juli.2020 (redigert) Jeg vil ha en oransje eller gul selvlysende kant rundt taket på det åpne styrehuset og så navnet "Mad Max" på fronten på båten. Er det bare å kjøpe Biltemas alugrunning på sprayboks, og så bruke hobbylakken deres etterpå, eller bør jeg heller satse på noe helt annet, som Bengalakk med Bengas metallprimer og rulle? Gummilakk er jo en variant som iallfall ikke skader båten, men jeg er redd den ikke vil holde så lenge. Redigert 14.Juli.2020 av Mastiff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.Juli.2020 Del på Facebook Svart 14.Juli.2020 Eg garanterer ikkje for resultatet på ditt prosjekt, men eg har ved fleire anledninger brukt den alu grunningssprayen. Og det ser ut som det sitter bra. Eg har også testa på ein platebit om den tålte overmaling av jotun 2k, og det heldt også fint. Hobbylakken har eg også sett brukt på fleire utendørs prosjekt, og det ser ut som den heldt seg bra. Falmar kanskje litt etter nokre år, så kanskje lurt å toppe med klarlakk (vist hobbylakken tåler klarlakk) Rubbe med 80papir først og så vask med aceton. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mastiff Svart 14.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2020 Takk, det høres ikke så dumt ut,. Jeg har eksentersliper som skal brukes på bunnstoffet uansett, så jeg kan kjøre en runde med den. Det fins faktisk egen klarlagg til hobbylakken, så det tror jeg funker. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Juli.2020 Del på Facebook Svart 14.Juli.2020 Ikke bruk hobbylakk! De har en spraylakk som er oppgitt til å passe til aluprimeren, den sitter. Jeg tok feil en gang og lakken flasset allerede neste dag! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Okkaby Svart 14.Juli.2020 Del på Facebook Svart 14.Juli.2020 Brukte denne alu primer på en plate til ene siden av instrument bord i båten. brukte så lakken etterpå. Det holdt ca 6 måneder, så løsnet de første flak. Å ja plata ble rengjort så den sikkert kunne ha blitt brukt på en operasjons stua hehe Så kjøper nok noe fra mer proff fabrikant neste gang Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
index Svart 15.Juli.2020 Del på Facebook Svart 15.Juli.2020 Okkaby skrev for 7 timer siden: Brukte denne alu primer på en plate til ene siden av instrument bord i båten. brukte så lakken etterpå. Det holdt ca 6 måneder, så løsnet de første flak. Brukte du den lakken som er beregnet til aluminium da? Jeg har brukt 36-7390, og det sitter. Første gang jeg brukte denne kombinasjonen var i 2013, på takrennedeler av aluminium. Og det sitter like godt enda, i et meget værutsatt strøk! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mastiff Svart 15.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2020 Hmm... Ja vel, hva med dette for å være sikker: Jeg skal bruke Hempels tokomponent epoksyprimer for å flekke noen blanke flater etter bunnstoff, før jeg legger på Seajet 028 på hele båten. Hva om jeg bruker det som grunning der jeg skal male selvlysende farge også, og så legger hobbylakken utenpå det igjen? Det burde vel sitte? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Juli.2020 Del på Facebook Svart 15.Juli.2020 Burde sitte det ja. Epoxyprimeren sitter i alle fall godt på aluminium. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mastiff Svart 15.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2020 Da satser jeg på det, takk! :) Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 15.Juli.2020 Del på Facebook Svart 15.Juli.2020 index skrev for 1 time siden: Brukte du den lakken som er beregnet til aluminium da? Jeg har brukt 36-7390, og det sitter. Første gang jeg brukte denne kombinasjonen var i 2013, på takrennedeler av aluminium. Og det sitter like godt enda, i et meget værutsatt strøk! Ja brukte rette lakken. Nummer husker jeg ikke nu, da møkka lenge er kasta hehe Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.