Jump to content

Skade på ankervinsj etter at kjetting kilte seg i kabularet


jørn

Recommended Posts

Hei

Skulle legge til og kjørte ut ankeret som vanlig. Det jeg ikke så var at ankeret ikke gikk i vannet, men kjetting løp ut. Det førte til at kjettingen kilte seg i vinsjen og skadet festet til armen som styrer kjettingen mot vinsjen. Er det noen måte å fylle hullet/sprekken som ble? Sveise eller kjemisk metall?

 

04A4FFE5-A249-4A3E-AEB8-155842E9E953.jpeg.b75a95fd198ffd6dcccc79dd8d00fd91.jpeg460E312B-A0E2-43E2-B2CB-9F04B8914623.jpeg.b06b77939cc6caba1c8001c00a42effb.jpeg

Redigert av jørn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har lite tro på kjemisk metall her. Mulig det kan sveises litt forsiktig og bores nytt hull for skruen . ? Alternativt bore et litt større sylindrisk hull (som ikke nødvedigvis dekker hele sprekken), sette inn en syrefast pinne med epoxy og bore nytt hull for skruen . ?

 

Ellers ser jeg at du har erstattet en original unbrakoskrue med en sporskrue. Jeg har også Anchorlift, og hos meg ble det brudd i begge disse skruene. Nå er det laget hull for lengere skruer som er sikret med loctite. Det blir nok mye vibrasjoner der . . .

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...