Jump to content

Rochester forgasser, flotørkammeret blir ikke fyllt opp


Fjellstad95

Recommended Posts

Hei

 har noen spørsmål ang. En forgasser. Har ikke så mye greie på hva deler heter, men skal prøve å

forklare så godt som mulig. 
 

har byttet bensinpumpe og sjekket at det kommet bensin helt frem til forgasseren, men ingenting videre inn i kammer. Virker som flotørkammeret er helt tomt og at den ikke får bensin. Motoren starter når jeg spruter bensin rett i forgasseren, men stopper med en gang jeg slutter med det.  
 

noen som kan hjelpe meg?

670597E1-1D28-474B-8267-A58E3CCB614E.jpeg

Link to post
Share on other sites

Forgasseren trenger sannsynlig en rens. Søk opp «rochester carburetor» på Google eller YouTube, og du får god informasjon.

 

Forgasser rens, alternativt «brake cleaner», og trykkluft kan hjelpe med å rense dyser. Nytt pakningsett kan være nødvendig

Link to post
Share on other sites

Kan høres ut som om nåleventil har hengt seg i lukket posisjon. Prøv å dunke litt med et skrujernskaft eller noe på forgasseren ved siden av der bensinslangen går inn, om du er heldig skal det ikke mer til før den slipper. Hvis ikke bør den nok demonteres for en rens ja. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Fjellstad95 skrev for 8 timer siden:

har byttet bensinpumpe og sjekket at det kommet bensin helt frem til forgasseren, men ingenting videre inn i kammer. Virker som flotørkammeret er helt tomt og at den ikke får bensin. Motoren starter når jeg spruter bensin rett i forgasseren, men stopper med en gang jeg slutter med det.  

Det sitter en finmasket sil i forgasseren bak den fitingen som står igjen på forgasseren når du skrur av bensinrøret.
Kontroller at den ikke er tett.
Kan være lurt i filme den med mobilen.

Hvis ikke så banker du litt på flotørhuset  som index skrev.
Ville vurdert å skru av de to skruene som holder bøylen slik at du kommer til fløterhuset for å gi det noen rapp med håndtaket til et skrujern 
Du kan også prøve å sprute inn rustløser der bensinen kommer inn i forgasseren.
Hold en fille eller lignende over hullet mens du sprøyter inn rustløser.
 

Redigert av pipe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...