Jump to content

Mercury 10 efi 2018 var under vann, går ujevnt etter førstehjelp

Kjaps

Recommended Posts

Jolla med guttungen gikk rundt, og motoren ble liggende ca 30 minutter opp ned i brakkvann. Jeg har utført førstehjelp på motoren. Byttet plugger, oljefilter og olje et par ganger. Jeg byttet bensinen, er nå blanding av akrylatbensin 4t og vanlig 95. Flushet bensinslanger og vannutskillingsfilter. Jeg har også tatt opp alle kontakter, blåst med trykkluft og spayet kontaktene med egnet olje. Hadde feilkode på ECU tidligere i går, men etter å ha renset kontakt og spayet opp forsvant feilvarslet. Googlet meg frem til at 6 beep kunne ha noe med ECU å gjøre. Motor starter nå med snor, men ikke med elstart. Den går, men er ujevn, og går ikke på tomgang. Jeg må ha gass. Den har nok gått en times tid til sammen hjemme i gården. Byttet olje og oljefilter på nytt i dag, og etter å ha kjørt den ser olja bra ut. Kjølevann er ikke varmt, og ut fra hva jeg merker ingen unormal varme. Øvre tennplugg så fin ut, men nedre var noe sotet. Hører en bilyd når jeg har lavere turtall, en "tøffelyd" omtrent som et lite tog. Jeg er ingen ekspert med kan muligens være ventilløfter? Noen tips til hva dette kan være? 

Link til video med lyd av motoren: https://vimeo.com/438551378/de1427d769

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...