Jump to content

240hk V8 i fjord 21 weekender?


Selco

Recommended Posts

Har en kompis som har en 200hk volvodisel med drev som tilsammen veier 580kg, dette går fint

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Har 5,0 230hk V8 i en lignende båt, en Bayliner Capri 2150 med OMC Cobra drev.

 

Min erfaring er at denne båten oppfører seg lettere i sjøen med nevnte motorisering enn hva Fjord 21 gjør med marinisert Volvo B33, som selvfølgelig både går dårligere og drikker mer. Men for all del, samlet vekt av motor og drev hos meg passerer sannsynligvis 500kg, og det må nødvendigvis merkes med så sentrert vekt i en 22-foter.

 

Jeg vil i løpet av vinteren flytte batteriene fremover i båten og fra styrbord til babord, både for å justere litt vekt samt å få dem mer adskilt fra motoren.

 

Men jeg mener bestemt at du med tanke på vekt kan sette inn en V8 i en Fjord 21, ja.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...