Selco Startet 12.Oktober.2005 Link til dette innlegget Startet 12.Oktober.2005 Noen som har greie på fjord 21?? Kan jeg sette inn v8 240hk ? Blir den for tung bak? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 12.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2005 Har en kompis som har en 200hk volvodisel med drev som tilsammen veier 580kg, dette går fint Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
MT. Svart 12.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2005 Har 5,0 230hk V8 i en lignende båt, en Bayliner Capri 2150 med OMC Cobra drev. Min erfaring er at denne båten oppfører seg lettere i sjøen med nevnte motorisering enn hva Fjord 21 gjør med marinisert Volvo B33, som selvfølgelig både går dårligere og drikker mer. Men for all del, samlet vekt av motor og drev hos meg passerer sannsynligvis 500kg, og det må nødvendigvis merkes med så sentrert vekt i en 22-foter. Jeg vil i løpet av vinteren flytte batteriene fremover i båten og fra styrbord til babord, både for å justere litt vekt samt å få dem mer adskilt fra motoren. Men jeg mener bestemt at du med tanke på vekt kan sette inn en V8 i en Fjord 21, ja. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Ketil M Svart 12.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2005 Har en Fjord 21 DC med V8 GM, og det funker som bare rakker'n.. Ketil. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 12.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2005 Hadde en 20 fots Capri (2052) med 5.0 V8. Vekt ca 480 kg på motor og drev. Perfekt kombinasjon med riktig trim. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
GOE Svart 12.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2005 Har en båtkompis med Fjord 21 weekender. Her sitter det en GM V8. Fungerer utmerket. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
CB. Svart 12.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2005 En venn av meg har 24 Weekender med 240 hk. Den synes han blir litt for liten. Tipper det blir ypperlig for deg. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Trond J Svart 12.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2005 Det fungerer fint med en V8 small block i en Fjord 21, jeg hadde 220hk V8 på min forrige båt som var 21 weekender og fikk en fart på rundt 36-37 knop. Fungerte perfekt. Sitér dette innlegget Trond J Fjord boat club Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.