Anderre Startet 18.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2020 Har ett 85ltr isotherm kjøleskap som kjøler litt ujevnt og lurer på om om det er kompressoren som tøyser med meg. Installerte smart energy control i fjor Men er ikke helt fornøyd likevel. Hva kan man forvente av ett 12-13 år gammelt kjøleskap og da spesielt kompressoren? Er det slik at enten så funker det eller så funker Det ikke? Roger Sitér dette innlegget Hjemmehavn i Farsund Link to post
Bårdp Svart 18.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2020 Ja for kompressoren er det vel ingen mellomting enten så funker den ellers er den død. Men du har jo et par andre komponenter som kan jukse termostaten og morordriven til kompressoren. I tillegg kan det jo være lekkasje slik at du har mistet gass da går kompressoren men det blir ikke kalt. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 18.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2020 Man kan vel forvente at det varer minimum ut garantitiden. Ellers er alt utover 5 ar bonus Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 18.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2020 En bekjent var nære på å bytte ut et kjøleskap som kranglet, men feilen der var dårlig kontakt på sikringen. Du har kanskje gjort det allerede, men en dobbelsjekk på kabler, kontakter og sikringsboks kan gjøre susen. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2020 Termostaten, når den kutter, setter gjerne kjølingen i drift kontinuerlig, eller slår driften av. Enten/eller. Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 18.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2020 Dersom kjøleskapet fungerer godt under landstrøm, men ellers skrur seg av og på ofte, så kan dette skyldes dårlige batterier. Når kompressoren skrur seg på faller spenningen på batteriene, og ved lav batterispenning skrur kompressoren seg av, hvorpå batteriene gjenvinner spenningen igjen og kompressoren skrur seg på igjen... og så har man det gående helt til spenningen på sitt høyeste er så lav at kompressoren ikke vil gå. Det kan også hande du trenger å fylle på ny gass,. Som nevnt, kompressoren vil gå, men det blir ikke kaldt. Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 18.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2020 Mitt kjøleskap er 23-år gammelt. Og virker som bare det?. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 18.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2020 (redigert) Sjekk kontaktflatene. Jeg har en 10 år gammel kompressor fryseboks ombord. Den har alltid funket bra på landstrøm, men streiker av og til på batteristrøm. Da er det hver gang pga. irr på kontaktflatene på støpselet. Redigert 18.Juli.2020 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Maika Svart 18.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2020 (redigert) 16 år gammelt Isotherm 85l som fungerer strålende her. Brukes ca. 2 måneder hvert år. Redigert 18.Juli.2020 av Maika (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Anderre Svart 18.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2020 Må få gått over kontakter og kanskje se på om jeg kan ordne noe slags form for sirkulasjon av luften inne i skapet slik som på kjøleskapet hjemme. Eller kanskje dette er enda ett skritt i retning av litium batteribank med jevnere spenning ... Takker så mye for alle innspill Sitér dette innlegget Hjemmehavn i Farsund Link to post
Frivakten Svart 18.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2020 Mitt General Motors (! ) kjøl/frys er 46 år. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.