Bruksen Startet 18.Juli.2020 Del på Facebook Startet 18.Juli.2020 Fikk frost væskelukt av vann fra beredern. Byttet bereder men fremdeles lukter det fra varmtvannet. Noen som har opplevet det samme ? Bruksen Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.Juli.2020 Del på Facebook Svart 18.Juli.2020 Er båten ny for deg? Er det brukt frostvæske til vinterkonservering av vanntank og rør? Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 18.Juli.2020 Del på Facebook Svart 18.Juli.2020 Varmer kjølevannet fra motoren varmtvannet ? I så fall kan det være lekkasje mellom kretsene. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 18.Juli.2020 Del på Facebook Svart 18.Juli.2020 Har du mista kjølevæske på maskina når du oppdaga dette? Tenker høgt no....kan kjølevæske få såpass trykk at det finner veien ned i ferkvannstank slik at heile ferskvannssystemet er forurensa..? ...igjennom pumpe...neppe... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Traale Svart 18.Juli.2020 Del på Facebook Svart 18.Juli.2020 Nei , men kjølevannet fra motoren kan komme inn i berederen hvis røret som går gjennom er hull i. Det skal ikke store lekkasjen før det lukter kjølevæske. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Juli.2020 Del på Facebook Svart 18.Juli.2020 Traale skrev 4 minutter siden: Nei , men kjølevannet fra motoren kan komme inn i berederen hvis røret som går gjennom er hull i. Det skal ikke store lekkasjen før det lukter kjølevæske. Men at dette skulle skje med to forskjellige beredere etter hverandre virker svært usannsynlig. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Almvik Svart 18.Juli.2020 Del på Facebook Svart 18.Juli.2020 Men hvis bakkventilen på den gamle berederen er dålig (noe som er ganske vanlig) og vanntanken går tom... Vil ikke vartvannsberederen da trykke noe av det fororensa varmtvannet tilbake til tanken? Hvordan lukter kalltvannet når du varmer det? Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 18.Juli.2020 Del på Facebook Svart 18.Juli.2020 Ja, det hjelper å lese innlegget nøye..... Sitér dette innlegget Link to post
Bruksen Svart 18.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2020 Hei, båten er ny for meg. Men ifølge tidligere eier er det ikke vært brukt frostvæske i vannet.Ferskvannet er helt ok direkte fra kran også når det blir varmet opp. Men kan slangene fra berederen ta til seg lukt. Blir bedre når vannet blir tappet. Lukket system og helt ny bereder. Bruksen Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.Juli.2020 Del på Facebook Svart 18.Juli.2020 Hvis det er gummi- eller plastslanger, så er svaret 'ja'. En av grunnene til at jeg la kobberrør. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 18.Juli.2020 Del på Facebook Svart 18.Juli.2020 Kan bekrefte at selv den anbefalte blå varmtvanns slangen avgir litt lukt når varmtvannskrana åpnes desverre. Lurt med kobberrør @Hulda Dette var noe jeg egentlig selv skulle ha tenkt på ..... Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Bruksen Svart 18.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2020 Kan bekrefte blå varmtvann slanger , er vel bare å bytte disse da. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 19.Juli.2020 Del på Facebook Svart 19.Juli.2020 Bytte til hva da? Nye hjelper lite. Jeg har nyere enn 5 år. Pex rør er noe herk om de skal legges på samme måte som slange . Vurder å legge rør i rør når du først er i gang. Det kommer jeg til å gjøre en dag..... Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Hulda Svart 19.Juli.2020 Del på Facebook Svart 19.Juli.2020 Knude skrev for 11 timer siden: Kan bekrefte at selv den anbefalte blå varmtvanns slangen avgir litt lukt når varmtvannskrana åpnes desverre. Lurt med kobberrør @Hulda Dette var noe jeg egentlig selv skulle ha tenkt på ..... Jeg brukte disse her. Sitér dette innlegget Link to post
Bruksen Svart 19.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2020 Hei. Kan det være en ide å bruke eddik i slangene for å nøytralisere lukt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.