AndersH Startet 21.Juli.2020 Del på Facebook Startet 21.Juli.2020 En kompis har en Nidelv 24 med VP hvor dynamoen ikke lader. Jeg har målt på utgangen på dynamoen og spenningen stiger ikke overhodet når motor startes. Siden jeg måler 12,2v likestrøm direkte på dynamoen antar jeg laderegulatoren er på selve dynamoen? Noen som har en slik dynamo for salg, evt vet hvor mang kan få tak i en rimelig? Sitér dette innlegget AndersH Klavenes 1375 (selvbyggerbåt) Link to post
Brigg Svart 21.Juli.2020 Del på Facebook Svart 21.Juli.2020 Lyser ladelampen med tenning på før motoren startes? Starter dynamoen å lade dersom motoren ruses opp på høyt turtall? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
AndersH Svart 21.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2020 Ladelampe har vi ikke sjekket. Spenningen stiger kanskje med 0,2v om vi ruser opp, men ikke noe som gir noe lading. Sitér dette innlegget AndersH Klavenes 1375 (selvbyggerbåt) Link to post
Joerg Becker Svart 22.Juli.2020 Del på Facebook Svart 22.Juli.2020 (redigert) Når den er blitt så gammel som den er (kunne være oldefar til mange dynamoer jeg har sett) ville jeg nok uansett plukke den fra hverandre og sjekke børster, men også lager, rotor og ta en titt på isolatorene i den. Alternativ kan han bare handle en original Valeo som erstatter denne 9AR2712P. Den gode vennen koster da vel rund 3.500,- pluss mva. Alternativ, når den f.eks. verken lader krevende forbruk eller skal være noe ordentlig, finnes det en rekke plagiater der ute som koster mest psyko-logiske 2.200,- - 3.400,- Jørg Redigert 22.Juli.2020 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
pipe Svart 22.Juli.2020 Del på Facebook Svart 22.Juli.2020 (redigert) Joerg Becker skrev for 9 timer siden: Når den er blitt så gammel som den Så hiver du hele dritten og sett inn en ny etter å ha sjekket at lade lampen lyser ved tenning på. Redigert 22.Juli.2020 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.