Fjordland Startet 22.Juli.2020 Del på Facebook Startet 22.Juli.2020 Driver og planlegger en dyse- rens\test benk hjemme. Vil trykksette et egnet kjemikalie, og bruker en pulsgenerator for og kjøre dyser oppi et kammer. De fleste injector-cleaner produkter eg finner er for og blande inn i bensinen. Iom eg ikke trenger et produkt som er såpass "snilt" at en kan kjøre motor med det innblandet i bensinen, ser eg etter noe som passer min plan. Er det noen som har erfaringer\tips til et produkt eg kan bruke? Tanken er og benytte ultralydvasker (før\etter\begge deler) og så kjøre trykk på dysa med pulser for og åpne lukke dysa. Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 22.Juli.2020 Del på Facebook Svart 22.Juli.2020 Bremserens tar det meste, og i visse tilfeller mer enn du hadde håpet på. Den fra Biltema er god. Jeg har brukt denne til å rense forgassere før. Men jeg er usikker på om den skader aluminium eller messing. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 22.Juli.2020 Del på Facebook Svart 22.Juli.2020 Kanskje denne kan være noe. Har prøvd den selv og den løser koks og sot veldig effektivt. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 22.Juli.2020 Del på Facebook Svart 22.Juli.2020 siden du skal bruke ultralyd for rensing, hva med å prøve med parafin? enkelt og billig Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Fjordland Svart 22.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2020 Har et Norgesgleass med parafin til ultralyden👍 Teste/rense jiggen vil ha en liten trykktank eg heller "lurium" oppi, kopler til lufttrykk og videre til dyser. Så spraybokser utgår.. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 13.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2021 Slik ble testbenken. Liten tank til rensevæske, og justerbar pulsgenerator. Enda ikke bestemt meg for rensevæske, noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Bergsholmen Svart 14.Februar.2021 Del på Facebook Svart 14.Februar.2021 Denne kan kansje brukes, bensinmotor kan kjøres på dette, men det er tiltenkt brukt i ein rensemaskin. Der ein kobler vekk drivstofftank og kun kjører på dette stoffet. Eg har brukt det på min Verado, og merker forskjell på motorgange etterpå. Du @Fjordland vet jo at eg jobber i den butikken😉 Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
Fjordland Svart 14.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2021 Stemmer det👍 Gjerne prøve det stoffet der da. 👍👍 Sitér dette innlegget Link to post
Mobilius Svart 28.Mai.2022 Del på Facebook Svart 28.Mai.2022 Fjordland skrev On 13.2.2021 at 20.09: Slik ble testbenken. Liten tank til rensevæske, og justerbar pulsgenerator. Enda ikke bestemt meg for rensevæske, noen forslag? Denne ser ikke dum ut👌. Hva slags tank er det du har brukt? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 28.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2022 Denne med ny "kork" som setter lufttrykk på flasken, og et rør fra bunn som leverer trykksatt væske ut til dyse Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 28.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2022 Sitér dette innlegget Link to post
Mobilius Svart 29.Mai.2022 Del på Facebook Svart 29.Mai.2022 👍😊 Ser du også bruker filter. Er kranen primært for å åpne/stenge? Hva er i karet? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 29.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2022 Filteret er for å fjerne evnt grums som havner i tanken. Kranen er for og stenge for trykkluft, som presser væske ut til dysa. Tanken er en ultralydvasker som eg vasker dyser/forgassere osv. Har en gammal mercury optimax, og med 12 injectorer som koster skjorta, så får hele innsprøytningsystemet, kompressor en runde med rens ila vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Mobilius Svart 29.Mai.2022 Del på Facebook Svart 29.Mai.2022 👌. Jeg har også en litt eldre Optimax. Tenker å lage en tilsvarende rigg 😊. Har du noe i vannet på ultralyd vaskeren? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 29.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2022 Bare en liten skvett avfetting Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.